ایبنا: گزیده‌ای از ناگفته‌های زندانیان سیاسی رژیم پهلوی، در قالب کتاب «خاطرات زندان» توسط سعید غیاثیان تهیه و تدوین شده است که به همت دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری منتشر می‌شود. این کتاب خاطرات برگزیده از 26 زندانی سیاسی بین سال‌های 1342 تا1357 است.
کد خبر: ۲۲۶۸۰۸

راه‌اندازی سایت هنری «غزه و مقاومت»

مهر: رئیس خانه کاریکاتور، از راه‌اندازی سایت «غزه و مقاومت» برای نمایش کاریکاتورهای غزه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس در آینده نزدیک خبر داد.

برپایی مجالس تعزیه در فرهنگسراهای تهران

جام‌جم:‌ همایش فرهنگ عاشورا در سیره معصومین (ع)، برپایی مراسم تعزیه‌خوانی، کارگاه‌های قصه‌های عاشورایی، برگزاری شب شعر و همایش ادبی از جمله برنامه‌هایی است که از سوی سازمان فرهنگی  هنری شهرداری تهران در دهه اول ماه محرم برگزار می‌شود.  همایش فرهنگ عاشورا در سیره معصومین (ع) از سوی فرهنگسرای انقلاب، نهم دی و مراسم تعزیه‌خوانی در فرهنگسراهای خاوران و طبیعت به مدت 10 شب ساعت 15 اجرا می‌شود.

بررسی هرمنوتیکی هنر اسلامی

جام‌جم: نوزدهمین نشست از سلسله نشست‌های تبیین ماهیت هنر اسلامی با موضوع «رویکرد هرمنوتیکی نسبت به هنر اسلامی» 10 دی در مرکز هنرپژوهی نقش جهان برگزار می‌شود.

درگذشت پیرترین سوتک‌نواز ایران

فارس: محمد اسماعیلی پیرترین سوتک‌ساز و سوتک‌نواز ایران دارفانی را وداع گفت. او که بیش از 100 سال عمر کرده بود از 12 سالگی سوتک می‌ساخته و می‌نواخته است. سوتک، سازی است که وسعت صدادهی زیادی ندارد اما اسماعیلی با تبحری خاص در نوازندگی، بسیاری از مقام‌های محلی کرمان را با آن اجرا ‌کرده است.

سراج قطعات عاشورایی را اجرا می‌کند

جام‌جم: همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه دومین همایش «تصویر عاشورا»، حسام‌الدین سراج به همراه تنی چند از اعضای گروه بیدل، قطعات عاشورایی اجرا خواهد کرد.

در این مراسم که از ساعت 18 فردا (10 دی)‌ در فرهنگسرای هنر برگزار می‌شود، پس از شعرخوانی عاشورایی و اهدای جوایز برگزیدگان همایش، حسام‌الدین سراج همراه گروه بیدل به اجرای برخی قطعات آلبوم «وداع» با مضمون نهضت و سوگواره عاشورا خواهد پرداخت.

ساخت خط نگاره شنی خلیج فارس

جام‌جم: خط نگاره خلیج فارس همزمان با برپایی نخستین جشنواره بین‌المللی مجسمه‌های شنی خلیج فارس صلح و دوستی ملل، ثبت می‌شود.

جشنواره مجسمه‌های شنی خلیج فارس صلح و دوستی ملل از 25 اسفند امسال تا 9 فروردین 1388 در 50 هکتار ساحل شنی شهر گناوه و با حضور 25 هنرمند مجسمه‌ساز، با حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه استانداری بوشهر برگزار می‌شود.

سرخ واره حسینی در موزه فلسطین

جام‌جم: موزه هنرهای معاصر فلسطین، با آغاز محرم نمایشگاهی از عکس‌های عاشورایی را با نام «سرخ واره حسینی» از 10 دی برگزار می‌کند. این نمایشگاه شامل 100 عکس انتخاب شده از مجموع 1800 عکس متعلق به بیش از 300 عکاس کشورمان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها