‌تحقیقات نشان می‌دهد که شکلات و چای، قدرت مغز را افزایش می‌دهند. بر اساس نتایج پژوهش‌های اخیر افرادی که شکلات یا چای مصرف می‌کنند در تست‌های مفهومی نمرات بالاتری می‌گیرند و قدرت عملکرد‌های ذهنی و ادراکی آنها نیز نسبت به کسانی که به خوردن این مواد عادت ندارند به مراتب بیشتر است.
کد خبر: ۲۲۶۶۱۴
در این تحقیقات، پژوهشگران دپارتمان فیزیولوژی، آناتومی و ژنتیک دانشگاه آکسفورد روی 2 هزار و 31 فرد سالمند در گروه سنی بین 70 تا 74 سال مطالعه کردند.

آنها رابطه بین عملکرد ذهنی و مصرف شکلات و چای را که مهم‌ترین مواد حاوی فلاوونوئیدها هستند، در این افراد مورد ارزیابی و آزمایش قرار دادند.

شرکت‌کنندگان ابتدا پرسشنامه‌هایی را درباره عادت‌های تغذیه‌شان پرکردند و پس از آن به درخواست محققان در آزمایشات و آزمون‌های ذهنی شرکت کردند.

مطالعه روی نقش میکرومواد مغذی در کاهش توانایی ذهنی ناشی از افزایش سن همواره مورد توجه دانشمندان بوده و این تحقیقات همچنان رو به افزایش است.

میوه‌ها و نوشیدنی‌هایی چون چای، قهوه و کاکائو منابع غذایی اصلی حاوی پلی‌فنول‌ها هستند.

پلی‌فنول‌های موجود در مواد غذایی در واقع فلاوونوئیدهایی هستند که براساس یافته‌های قبلی دانشمندان، نقش بسیار مهمی در جلوگیری از زوال عقل و اختلال مشاعر دارند. نتایج این پژوهش در مجله «نوتریشن» منتشر شده است.

با این حال دانشمندان توصیه می‌کنند  مصرف این مواد خوراکی  در حد تعادل بسیار بهتر است؛ چرا که زیاده‌روی در خوردن آنها می‌تواند از سوی دیگر مشکلات بیشتری برای سلامتی به همراه بیاورد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها