شین‌هوا: 4 دزد در لس‌آنجلس آمریکا با یک وانت به باجه خودپرداز بانک کوبیدند تا پول‌های آن را سرقت کنند. این دزدها که ماسک سیاه رنگ بر صورت داشتند، ساعت 40/3 به وقت محلی با سپر وانت به یک دستگاه خودپرداز کوبیدند و پول‌های آن را دزدیدند. طبق گزارش‌های منتشر شده، وضعیت بد اقتصادی مردم آمریکا و بیکاری، موجب شده دزدی از باجه‌های خودپرداز در این کشور افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۲۲۶۵۶۸

رژیم زورکی ببرها

رویترز: مسوولان یک باغ وحش در نپال تصمیم گرفتند، ببرهای چاقشان را لاغر کنند تا تحرک آنها بیشتر شود.

یکی از 2 ببری که در باغ وحش جوالاخل در نپال نگهداری می‌شود 220 و دیگری 300 کیلوگرم وزن دارد و در عرض 8 ماه گذشته که برنامه رژیم غذایی این دو ببر آغاز شده، حدود 40 کیلوگرم وزن کم کرده‌اند. به گفته یکی از مسوولان باغ‌وحش، در هفته فقط یک بار به این ببرها غذا داده می‌شود و در بقیه روزهای هفته بجز آب، آنها چیز دیگری برای خوردن ندارند. طبق آمار صندوق جهانی حمایت از حیات وحش در سال 2008، حدود 40 هزار ببر در جهان وجود دارد.

عقب‌نشینی جورج بوش

بی.بی.سی: رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی بی‌سابقه یک روز پس از عفو فردی خلافکار، فرمان عفو را پس گرفت.

ایساک رابرت توسی، بساز و بفروش، یکی از 19 نفری بود که مشمول فرمان عفو جورج بوش شده بودند، اما روزنامه نیویورک‌ دیلی‌نیوز نوشت که رابرت توسی، پدر ایساک 28 هزار و 500 دلار در ماه آوریل به کمیته ملی حزب جمهوریخواه کمک کرده بود. سایر مطبوعات نیویورک نیز ضمن اعتراض به عفو ایساک نوشتند وی به اتهام فریب اقلیت‌های فقیر خریدار مسکن و فروش خانه‌های نامرغوب به قیمت‌های بسیار زیاد به آنان و کلاهبرداری‌های دیگر زندانی شده و بوش حق نداشت او را عفو کند. سخنگوی کاخ سفید پس از اعلام این خبر گفت: دفتر مشاور کاخ سفید و خود جورج بوش از کمک پدر ایساک به حزب جمهوریخواه خبر نداشته‌اند.

بوش پس از این که کمک پدر این فرد خلافکار به حزب جمهوریخواه مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، فرمان عفو او را لغو کرد تا حرف و حدیث‌های حاشیه این ماجرا تمام شود!

تهدید از نوع طالبانی

بی.بی.سی: شبه‌نظامیان طالبان در دره سوات در شمال غربی پاکستان تهدید کردند هر دختری را که به مدرسه برود می‌کشند. یک فرمانده محلی طالبان به والدین دستور داده از فرستادن دختران خود به مدرسه خودداری کنند.

وی در سخنانی که از همه ایستگاه‌های رادیویی غیرقانونی منطقه پخش شد، تهدید کرد: مدارس دخترانه را منفجر خواهد کرد. طالبان فقط در سال جاری بیش از 130 مدرسه را در دره سوات ویران کرده‌اند. این کار باعث محرومیت بیش از 17 هزار دختر از ادامه تحصیل شده است.  طالبان قرار است تهدید خود را از 15 ژانویه عملی کنند. به همین دلیل از مردم منطقه خواسته‌اند تا پیش از این تاریخ، جلوی رفتن دخترانشان را به مدرسه بگیرند.

جشن یخی چینی‌ها

رویترز: بزرگترین بابانوئل یخی جهان که در شمال چین ساخته شده است، به نمایش درآمد و با استقبال چشمگیر مردم روبه‌رو شد.  این مجسمه یخی که 160 متر طول و 24 متر ارتفاع و کلاهی زیبا به سر دارد، در شمال «هاربین» ساخته شده است.

به دلیل افزایش دمای کره زمین، سازندگان بابانوئل یخی از برف مصنوعی برای ساخت این مجسمه استفاده کردند.

مقام‌های چینی امیدوارند با توجه به بحران مالی جهانی، بزرگ‌ترین بابانوئل جهان به گردشگری این کشور رونق بخشد. سال گذشته، بلندترین درخت کریسمس سرزمین چشم‌بادامی‌ها، در آستانه سال نوی میلادی، در میدان بزرگ پایتخت این کشور به نمایش درآمد.  این درخت که 23 متر ارتفاع و 10 متر قطر داشت، از سوی مردم خوش‌ذوق چینی با اسباب‌بازی، لامپ‌های رنگی و روبان، تزئین و در میدان «جیادبائو» پکن گذاشته شد.  سالانه 800 هزار گردشگر (که 90 درصد آنها چینی هستند)‌ از این جشنواره یخی دیدن می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها