رییس جمهور با تاکید بر اینکه اصلاحات لازم در هفت بخش طرح تحول اقتصادی در دستور کار کمیته تخصصی قرار گرفته و لوایح در حال آماده شدن برای تقدیم به مجلس است، لایحه هدفمند کردن یارانه ها را افتخار آمیز دانست.
کد خبر: ۲۲۶۳۶۳

به گزارش جام جم آنلاین محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور صبح امروز سه شنبه که برای ارائه لایحه تحول اقتصادی در مجلس شورای اسلامی حاضر شده بود، لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها، پیشرفت ایران در 30 سال گذشته را افتخار آمیز دانست و با بیان اینکه چهره امروز ایران با چهره پیش از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست اظهار داشت: در بخش های مختلف کارهای افتخار آمیزی انجام شده است اما استعداد، جایگاه و توانمندی ایران بسیار بالاتر از نقطه ای است که امروز در آن قرار داریم.

وی پیشرفت در عرصه های اقتصادی را از عوامل اصلی پایداری انقلاب دانست و افزود: بر اساس سند چشم انداز ایران باید به قدرت اول منطقه تبدیل شود و به عنوان یک ملت پیشرو نقش آفرینی کند. اما تحقق این مهم نیازمند به شناخت موانع و راه کارهای افزایش سرعت است.

احمدی نژاد تصریح کرد: با عنایت رهبری و پیگیری اقدامات کارشناسی اکنون ما به جهت راهبردهای تحقق یک کشور پیشرفته بر اساس عدالت، علم و معنویت مشکلی نداریم.

رئیس جمهور به طرح تحول اقتصادی اشاره کرد و گفت: برای پیگیری این طرح حدود 3 سال قبل شورای راهبردی در دولت شکل گرفت تا اهداف آن پیگیری شود که پس از یکسال و نیم به نتایج خوبی رسیدیم؛ مشکلات ساختاری اقتصاد کشور شناسایی شد و گزارش مدونی به دست آمد که این مقدمه تدوین طرح تحول اقتصادی است.

وی با بیان اینکه طرح تحول اقتصادی در پیوندی محکم و پایدار با سند چشم انداز و سیاست های اصل 44 عمل خواهد کرد، به موارد هفتگانه اصلاحات در طرح تحول اقتصادی اشاره کرد و گفت: در هر برنامه اقتصادی ما ناگزیر از انتخاب‌ها هستیم و به همین دلیل کار گروه تحول اقتصادی اصلی ترین موارد را برای این طرح برگزید که این نظام های هفتگانه یا محرک و مشوق هستند و یا مانع مهمی را از سر راه فعالیت های سالم اقتصادی بر می دارند.

رئیس‌جمهور افزود: اگر نظام مالیاتی درست عمل نکند جهت‌گیری فعالیت اقتصادی به سامان نخواهد رسید و درست در مقابل آن اگر یارانه‌ها درست عمل نشود سرمایه گذاری نیز به درستی انجام نخواهد شد و تبعات متعددی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: اصلاحات لازم در هر هفت بخش مورد نظر در دستور کار کمیته تخصصی قرار گرفته و بیش از یک سال و 3 ماه است که تلاش برای اصلاحات بنیادین ادامه داشته و لوایح در حال آماده شدن برای تقدیم به مجلس است که امروز یکی از این لوایح یعنی لایحه هدفمند کردن یارانه ها را به مجلس تقدیم می کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها