سارق حرفه‌ای و تحت تعقیب که قصد سرقت یک خودرو را داشت، برای گشودن در خودرو از مرد کلیدساز درخواست کمک کرد و در یک قدمی سرقت با حضور مالک خودرو، از محل متواری شد و مرد کلیدساز به دام افتاد.
کد خبر: ۲۲۶۰۹۹
حسین توکلی، بازپرس شعبه 5 دادسرای جنایی با اشاره به این خبر به جام‌جم‌ گفت: غروب چند روز پیش فردی که برای انجام کاری دقایقی خودروی خود را در یکی از محله‌های شرق تهران متوقف کرده بود، پس از بازگشت مشاهده می‌کند 2 مرد جوان درکنار خودروی او حضور دارند و یکی از آنها در حال گشودن در خودروست.

توکلی افزود: به دنبال این ماجرا مرد مالباخته وقتی شروع به مشاجره با آنها می‌کند یکی از آنها از محل متواری می شود و فرد دیگر که در حال گشودن در بوده است، با کمک مردم دستگیر می‌شود.

با گزارش موضوع به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 و عزیمت ماموران به محل، تحقیق در این زمینه آغاز شد و مرد دستگیر شده خود را کلیدساز معرفی کرد و گفت: صاحب یک مغازه کلیدسازی در شرق تهران است و ساعتی پیش جوانی با مراجعه به وی عنوان کرده است خودروی پدرش را به امانت گرفته تا به ملاقات یکی از دوستانش برود، اما کلید خودرو را گم کرده و در ادامه با اصرار از من خواست تا با او همراه شوم و در خودرو را برایش باز کنم.

در جستجوی سارق

بازپرس جنایی افزود: به دنبال این اظهارات، در تحقیق بعدی معلوم شد، فردی که کلیدساز را با خود همراه کرده یک سارق حرفه‌ای و تحت تعقیب است که با کمک مرد کلیدساز قصد سرقت یک دستگاه خودروی گرانقیمت را داشته است.

توکلی اضافه کرد: با تشکیل پرونده‌ای در این ارتباط، دستور چهره‌نگاری از سارق فراری در پلیس آگاهی صادر شد، در مرحله بعدی، ماموران با مراجعه به بانک اطلاعات مجرمین، ردپای یک سارق سابقه‌دار به نام غلام را در این سرقت شناسایی کردند، که با کنترل محل‌های رفت و آمد این متهم، وی در یک اقدام ضربتی در حالی که با مشاهده پلیس قصد فرار داشت، دستگیر شد.

اعتراف

متهم پس از دستگیری در تحقیقات گفت: پس از‌ آزادی از زندان در یک کارگاه نجاری فعالیت می‌کند؛ اما پس از مواجهه با مالک خودرو و مرد کلیدساز زبان به اعتراف گشود و به جرم خود اعتراف کرد.

متهم درخصوص ارتکاب چند فقره سرقت پس از آ‌زادی از زندان گفت: با پرسه زدن در نقاط مختلف شهر و مشاهده خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی، در صورتی که خود قادر به گشودن در خودروها نبودم به کلیدسازها مراجعه می‌کردم و با داستان ساختگی مبنی بر مفقود شدن کلید، از آنها درخواست کمک می‌کردم.

بازپرس توکلی اضافه کرد: با اعترافات جوان سارق به چند فقره سرقت، دستور تحقیقات بیشتر و شناسایی مالباختگان صادر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها