پروژه سینمایی «فرزند صبح» با موضوع زندگی امام خمینی (ره) در حالی وارد پنجمین سال تولید می‌شود که به نظر می‌رسد برخی مشکلات مانع آماده شدن آن تا جشنواره فجر امسال شود.
کد خبر: ۲۲۶۰۷۲

به گزارش مهر ، در روزهای اخیر دست‌اندرکاران این فیلم سینمایی به کارگردانی بهروز افخمی پرداخت نشدن مطالبات خود از سوی سازمان‌ها و نهادهای حامی تولید آن و کمبود بودجه را جدیترین دلیل به تعویق افتادن مراحل تولید عنوان کرده‌اند.

یکی از مشکلات آغاز دوبله فیلم انتظار برای دریافت بودجه از موسسه حفظ و نشر آثار امام (ره) به عنوان یکی از حامیان مالی «فرزند صبح» است. این در حالی است که قائم‌مقام معاون هنری موسسه معتقد آنها هیچ تاخیری در پرداخت‌هایشان ندارند.

غلامحسین کریمی درباره وضعیت پرداخت‌‌های مالی این پروژه سینمایی گفت: فیلم مراحل فیلمبرداری را پشت سر گذاشته و این روزها‌ کارهای فنی آن انجام می‌شود که تا این مرحله موسسه در پرداخت‌های خود تاخیر نداشته است.

وی اضافه کرد: به هیچ عنوان چنین نیست که «فرزند صبح» به دلیل پرداخت نشدن بودجه از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) در مراحل تولید دچار مشکل شده باشد زیرا ما پرداخت معوقه نداریم.

اما محمدرضا شرف‌الدین تهیه‌کننده فیلم دلیل آغاز نشدن مرحله دوبله "فرزند صبح" را نداشتن بودجه ذکر کرد. او مردادماه نیز گفته بود این فیلم به دلیل پرداخت نشدن بودجه لازم در مرحله فنی متوقف شده، اما چندی بعد خبر آغاز صداگذاری آن منتشر شد.

افخمی نیز درباره آخرین وضعیت تولید فیلم به مهر گفت: متاسفانه منابع مالی برای کارهای لابراتواری خارج کشور تامین و از سوی دیگر دوبله و صداگذاری آن هم آغاز نشده است. در این شرایط ما فقط منتظر تامین بودجه هستیم تا کار را از سر بگیریم.

وی همچنین یکشنبه هفته گذشته در گفتگویی اعلام کرده بود برای آغاز دوبله در انتظار پرداخت بودجه از سوی موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره) هستند. جالب اینکه «فرزند صبح» بارها در مراحل تولید به دلایل مختلف متوقف شده است.

فیلمبرداری فیلم که از سال 83 آغاز شده بود، 22 آبان‌ماه پارسال به پایان رسید و انتظار می‌رفت یکسال پس از پایان فیلمبرداری تدوین و دیگر بخش‌های پروژه به پایان برسد. اما در طول انجام مراحل فنی هم کار در مقاطع مختلف متوقف شد.

شرف‌الدین 27 مهرماه اعلام کرد از یک هفته دیگر دوبله آغاز می‌شود و بهرام زند نیز سی‌ام مهرماه گفت نامزدهای نهایی دوبله شخصیت امام (ره) مشخص شده‌اند. با این وجود افخمی اخیرا گفته تاکنون گزینه‌ای برای این کار وجود نداشته است.

در این فیلم آرمان ایرانپور، هادی حیدری و عبدالرضا اکبری به ترتیب نقش خردسالی، جوانی و میانسالی حضرت امام خمینی (ره) را بازی می‌کنند و محمدرضا شریفی‌نیا ایفاگر نقش مرحوم حاج سیداحمد است.

فرهاد قائمیان، هدیه تهرانی، الیکا عبدالرزاقی، آتیلا پسیانی و... دیگر بازیگران «فرزند صبح» هستند که کار تدوین آن را سیف‌الله داد بر عهده داشته و آهنگساز آن هنوز مشخص نشده است.

فیلم سینمایی «فرزند صبح» از آغار تولید به واسطه اخباری که در مورد بازیگران نقش‌های مختلف آن انتشار یافت به پروژه‌ای خبرساز تبدیل شد. واکنش برخی نشریات و شخصیت‌ها به انتخاب تعدادی از بازیگران برای حضور در نقش شخصیت‌های مورد احترام ملت ایران بحث‌ها و حرف و حدیث‌های بسیار به همراه داشت.

در این شرایط «فرزند صبح» علاوه بر آنکه با توجه به موضوعش به عنوان فیلمی مهم مطرح بود، عنوان اثری پرحاشیه را هم به خود اختصاص داد و به نظر می‌‌رسد این حواشی تا روزهای پایانی تولید فیلم ادامه داشته باشد. در نتیجه این شرایط نمایش فیلم زندگی امام راحل (ره) در جشنواره فلیم فجر امسال همزمان با سی‌امین سال انقلاب اسلامی بعید به نظر می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها