شورای امنیت سازمان ملل لحظاتی قبل (22 و 30 دقیقه شنبه به وقت نیویورک ) به درخواست ایران و اتحادیه عرب، برای بررسی وضعیت غمبار غزه تشکیل نشست فوق العاده داد.
کد خبر: ۲۲۵۹۹۰

این نشست ابتدا به شکل غیرعلنی برگزار شد و سپس شکل علنی یافت.هدف این نشست که پیش بینی می شود به خاطر کارشکنی های آمریکا و شرکای غربی جنایت های اسرائیل در غزه ، تا ساعات اولیه بامداد یکشنبه به وقت محلی ادامه یابد، تلاش برای توقف حملات وحشیانه اسرائیل به غزه است.

حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون 230 کشته و بیش از 750 نفر مجروح برجای گذاشته است.

کشورهای اسلامی و اتحادیه عرب تلاش دارند شورای امنیت را به صدور یک بیانیه با محوریت سه موضوع ترغیب کنند.

یکی از دیپلماتهای فعال در شورای امنیت پیش از شروع نشست فوق العاده شورای امنیت به خبرنگار ایرنا گفت که این بیانیه خواستار توقف فوری حملات اسرائیل به غزه، پایان محاصره غزه و محکومیت جنایت اسرائیل خواهد شد.

آمریکا در جریان حملات مرگبار اسرائیل به جنوب لبنان نیز اجازه نداد شورای امنیت دست به اقدامی بزند و تا زمانی که اطمینان نیافت که دیگر اسرائیل کاری نمی تواند بکند، نگذاشت حتی یک بیانیه در شورای امنیت تصویب شود. پس از 33 روز مقاومت قهرمانانه ملت لبنان به رهبری حزب الله، آمریکا دریافت که ادامه نبرد، شکست اسرائیل را بیش از پیش آشکار می کند و در نهایت با تصویب یک قطعنامه موافقت کرد.در جریان حمله اسرائیل به لبنان بیش از یکهزار لبنانی کشته شدند.با این سابقه، برخی تحلیلگران می گویند ممکن است شورای امنیت این بار نیز نتواند حتی یک بیانیه بدهد و اگر بیانیه‌ای هم صادر شود، خنثی خواهد بود.

کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا نیز روز شنبه و ساعاتی پس از حملات هوائی اسراییل به ساکنان بی دفاع نوار غزه در بیانیه ای با حمایت از جنایت های اسرائیلی ها، مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگران را عامل این جنایت اسرائیل خواند.

رایس وزیر خارجه آمریکا که به گزارش رسانه های آمریکایی، در سال جاری توسط پادشاهان اردن و عربستان سعودی جواهرباران شد و حدود 500 هزار دلار جواهرآلات کادو گرفت، در این بیانیه گفته است "ایالات متحده حملات موشکی مکرر به سوی اسراییل را محکوم کرده و حماس را مسئول شکستن مقررات آتش بس و از سرگیری خشونت ها در غزه می داند. "

اسرائیل حدود چهار ماه است که با نادیده گرفتن ابتدایی ترین قوانین و مقررات بین المللی، غزه را تحت محاصره شدید قرار داده و اجازه نداده مواد غذایی ، آب، برق، دارو و سوخت در اختیار یک میلیون و 500 هزار فلسطینی ساکن غزه قرار گیرد. در تمام این روزها مقامهای واشنگتن با حمایت از جنایتهای اسرائیل، با فشارهای خود سازمان ملل را نیز به سازمانی خنثی تبدیل کردند که تنها شاهد مرگ روزانه صدها کودک و زن فلسطینی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها