یک مامور سابق سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا (سیا) به اوباما پیشنهاد کرد برای گشایش درهای مذاکره با ایران، یک نماینده مخفی به ایران بفرستد.به گزارش «فردا»؛ پایگاه خبری وابسته به وزارت خارجه آمریکا (VOA) در گزارشی با عنوان «چشم‌انداز روابط ایران و آمریکا در دولت اوباما» نوشته است: انتظار می‌رود پس از به قدرت رسیدن اوباما، ایران در صدر چالش‌های سیاست خارجی آمریکا قرار گیرد. باب بائر، مامور پیشین سیا که تجربه بسیاری در مسائل خاورمیانه دارد، می‌گوید: دولت اوباما باید درهای مذاکره با ایران را به طور غیرمستقیم بگشاید و پس از آن یک نماینده ویژه مخفی به ایران بفرستد.گفتنی است، پیش از این در زمان ریاست جمهوری ریگان، هیاتی مخفی به ریاست مک فارلین برای مذاکره به تهران آمد که با مخالفت مقامات رسمی وقت ایران مواجه شد.
کد خبر: ۲۲۳۷۰۶

آلمان درصدد اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران

دولت آلمان که همکاری‌های هسته‌ای نزدیکی با رژیم صهیونیستی در ساخت کلاهک‌های اتمی دارد، تلاش می‌کند موافقت کشورهای اروپایی را برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به دست‌ آورد.

مجله آلمانی اشپیگل، به نقل از فرانک والتر اشتاین‌مایر وزیر خارجه آلمان اعلام می‌کند که این کشور تحریم‌های جدیدی را در زمینه حمل و نقل و بانکی علیه ایران در نظر گرفته است.این مجله آلمانی از فولکر استانزل مدیر دفتر اشتاین‌مایر نقل کرد که وی پنجشنبه گذشته در دیدار با همتایان فرانسوی و انگلیسی خود تدابیر جدیدی را برای نحوه برخورد با برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده است.

بر اساس این طرح، تحریم‌ جدید علیه ایران بدون رای‌گیری در شورای امنیت اعمال خواهد شد.

اشپیگل: موساد با اعدام اشتری ضربه خورد

هفته‌نامه آلمانی اشپیگل به نقل از کارشناسان موساد (سازمان جاسوسی اسرائیل)‌ نوشت: لو رفتن و اعدام یک جاسوس قوی موساد به نام اشتری، شکستی سنگین برای تل‌آویو محسوب می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، اشپیگل اضافه کرد: براساس اعلام وزارت اطلاعات ایران، این کارشناس الکترونیک، دستگاه‌هایی را به موسسات نظامی و تحقیقاتی ایران فروخته است که سازمان موساد از قبل در آنها، میکروفن‌های مخفی کار گذاشته بود.اشپیگل به نقل از یک کارشناس جاسوسی اسرائیل به نام برگمان نوشت: موساد فعالیت خود را روی ایران متمرکز کرده است و لو رفتن اشتری یک شکست سنگین برای ما بود.

خاتمی: در دانشگاه تهران اعلام کاندیداتوری نمی‌کنم

سیدمحمد خاتمی گفت: روز دوشنبه در دانشگاه اعلام کاندیداتوری نمی‌کنم. به گزارش فارس، وی در حاشیه همایش نفت، توسعه و دموکراسی در خصوص طرح دولت وحدت ملی اظهار کرد: من که این طرح را ارائه نکردم؛ اما معتقدم مطرح‌کنندگان طرح دولت وحدت ملی قصد خیر داشته‌اند؛ حال این که عملی شود یا خیر، بحث دیگری است.وی درخصوص اتکای اقتصادی کشور به نفت گفت: فکر می‌کنم با توجه به تعهدات و نگاهی که اکنون به نفت وجود دارد،‌ پایین آمدن قیمت نفت برای کشورمان، ایجاد مشکل خواهد کرد.خاتمی افزود: اما پایین آمدن قیمت نفت می‌تواند منشأ خیر باشد؛ زیرا بالاخره تکیه خود را به نفت در بودجه عمومی کمتر می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها