کافی است یک بار در اینترنت عبارت درمان کاهش قوای جنسی را جستجو کنید تا با دریای بیکرانی از رژیم‌های درمانی مختلف روبه‌رو شوید. همچنین ممکن است گاه‌ و بیگاه تبلیغات این محصولات را در صندوق پست الکترونیک خود دیده باشید. البته مشکل عمده این محصولات اینترنتی این است که بسیاری از آنها برای سلامت خطرناکند، اما از آنجا که تبلیغات گسترده‌ای روی این محصولات می‌شود، بسیاری از مردم فکر می‌کنند این محصولات از نظر بهداشتی مورد تاییدند و آنها را مورد استفاده قرار می‌دهند.
کد خبر: ۲۲۱۸۰۵

این استفاده کورکورانه موجب صرف هزینه بالا به منظور خرید محصولاتی می‌شود که تاثیر آنها توسط مطالعات علمی تایید نشده است. بیشتر شرکت‌های تولیدکننده رژیم‌های خوراکی افزایش قوای جنسی هزینه‌ای برای انجام تحقیقات تکمیلی روی محصول و بررسی فواید و زیان‌های تولیدات خود صرف نمی‌کنند.

تاریخچه رژیم‌های افزایش‌دهنده قوای جنسی

قرن‌هاست محصولاتی با نام‌های تجاری مختلف، افزایش قوای جنسی را نوید می‌دهند. ظهور این نوع محصولات به اوایل سال 1800 میلادی بازمی‌گردد. از خصوصیات این محصولات ادعاهای عجیب و غریب و اغراق‌آمیز در خصوص فواید و تاثیر آن بر قوای جنسی بوده است. البته این محصولات معمولا بدون توجه به ایمنی و تاثیر مناسب توسط سازندگان بی‌پروا به فروش می‌رفتند.

علت کاهش قوای جنسی

در دوره آندروپوز یا به اصطلاح یائسگی مردانه، سطح تستسترون در مردها کاهش می‌یابد که دلیل اصلی آن کاهش قوای جنسی در مردها به شمار می‌رود. در زن‌ها نیز در دوره یائسگی سطوح استروژن و پروژسترون دستخوش تغییر می‌شوند که در کاهش فعالیت جنسی در این دوره موثرند.

برای درمان کاهش قوای جنسی، بهترین راه استفاده از درمان‌های مناسبی چون تستسترون،  sildenafil است، اما بیشتر افرادی که دچار آندروپوز میشوند معمولا این درمان‌ها را انتخاب نمی‌کنند و به سراغ رژیم‌های خوراکی دارویی تجاری می‌روند. این گونه رژیم‌ها حتی گاهی توسط افرادی که جوان هستند و هنوز به دوره آندروپوز یا یائسگی در مردان نرسیده‌اند نیز مصرف می‌شوند. این افراد فکر می‌کنند توان جنسی پایینی دارند و با خوردن این مواد قادر خواهند بود به سطح بالاتری از فعالیت جنسی برسند؛ در حالی که این گونه نخواهد شد. بیشتر این تفکرات منشأ روانی دارند و بیشتر افراد تسلیم تبلیغات دروغین این محصولات می‌شوند.

راه شناخت محصولات تقلبی چیست؟

Federal Trade Commission) FTC) مرکزی است که به منظور جلوگیری از فعالیت‌های فریبنده و گمراه‌کننده شرکت‌های تولیدکننده محصولات افزایش‌دهنده قوای جنسی و آموزش مصرف‌کنندگان فعالیت می‌کند. این مرکز اقدام به تهیه دستورالعملی با عنوان «حقیقت درباره ادعاهای درمان ناتوانی جنسی» کرده است که شامل چند مورد می‌شود:

 محصولاتی که برای درمان ناتوانی جنسی تبلیغ می‌شوند، نباید بدون نسخه پزشک مورد استفاده قرار گیرند.
 ‌محصولاتی که با عنوان «تحولی نو» در جهت درمان ناتوانی جنسی تبلیغ می‌شوند، نیازمند مشورت با پزشک برای اطمینان از صحیح بودن ادعا هستند.

‌ بعضی از تولیدکنندگان دست به تاسیس کلینیک‌های مشاوره تلفنی یا انستیتوهای ساختگی به منظور ترویج درمان‌های قلابی افزایش قوای جنسی می‌زنند. مصرف‌کنندگان باید پیش از استفاده از درمان‌های توصیه شده توسط این موسسات، درباره قانونی بودن موسسه تحقیق کنند.

‌ بعضی از فروشندگان تقویت‌کننده‌های قوای جنسی ادعا می‌کنند موثر بودن محصولات آنها به طرق علمی اثبات شده است. هنگامی که چشم‌تان به جمله «مطالعات علمی تاثیر این محصول را تایید می‌کنند» افتاد، احتیاط کنید؛ زیرا این ادعاها معمولا دروغ است. همچنین ادعاهایی مبنی بر «میزان موفقیت بالا» بی‌اساس است.

 ‌هنگامی که درخصوص درمان‌های افزایش قوای جنسی از واژه «گیاهی» یا «صدردرصد طبیعی» استفاده می‌شود، باید از مصرف آن محصول اجتناب کرد، زیرا هیچ گیاهی یا درمان صددرصد طبیعی برای افزایش قوای جنسی شناخته نشده است.

علاوه برآن، FTC توصیه کرده است به جای اعتماد کردن به افراد ناآشنا و تبلیغات فریبنده، برای انتخاب درمان مناسب با پزشک مشورت کنید. ( FDAموسسه نظارت بر غذا و داروی آمریکا) سال 2006، 17 ترکیب رژیمی که برای افزایش فعالیت جنسی در اینترنت تبلیغ می‌کردند را مورد بررسی قرار داد. FDA  دریافت بعضی از این محصولات غیرقانونی و حاوی مواد خطرناکی مانند سیلدنافیل یا آنالوگ‌های سیلدنافیل یا واردنافیل هستند. این ترکیبات عبارتند از: زیماکن، لیبیدوس، نئوفار، ویگور ‌25، آکتا  RX ‌ و 4 اورون. FDA   از مردم خواست که از مصرف این ترکیبات خودداری کنند.

نقش تحقیقات

از آنجا که لزوم تحقیقات در زمینه محصولات موثر بر قوای جنسی مشخص شده است، باید نگاهی موشکافانه به تحقیقات در حال انجام مبذول داشت تا مطمئن شد این مطالعات از روش‌ درستی برای انجام تحقیق استفاده می‌کنند و نتایج به دست آمده از طریق آنها ارزشمند است.

دو مطالعه به بررسی اثرات پودر Kyo Green  روی اختلال جنسی در مردان و زنان و اثر Argin Max برافزایش قوای جنسی در مردان پرداخته‌اند و هر دو مدعی شدند که این دو محصول اثری مثبت دارند؛ در حالی که در بررسی‌های بیشتر ارزش این دو مطالعه زیر سوال رفت، زیرا در هیچ‌کدام از این دو بررسی از گروه کنترل که باید از دارونما استفاده می‌کردند و با گروه اول مقایسه می‌شدند خبری نبود. اینجاست که اهمیت نظارت بر مطالعات در حال انجام مشخص می‌شود، زیرا بعضی از مطالعات هدفی از پیش تعیین‌شده دارند و به گونه‌ای هدایت می‌شوند تا نتیجه دلخواه به دست آید و به فروش هر چه بیشتر محصول کمک کند.

نبود مدارک کافی مبنی بر ایمنی و تاثیر رژیم‌های تکمیلی افزایش‌دهنده قوای جنسی، مصرف‌کنندگان را با خطر مواجه کرده است، زیرا این محصولات محتوی موادی هستند که اثر درمانی شناخته‌شده‌ای ندارند. پس، پیش از انتخاب هر درمان بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

منابع:
www.medscape.com
www.abont.com

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها