از هفته آینده در تهران آغاز می‌شود،

تحویل لامپ‌های کم‌مصرف به منازل

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به دریافت درخواست یک میلیون و 600 هزار لامپ کم مصرف از سوی شهروندان گفت: تحویل لامپ‌های کم مصرف به منازل از هفته آینده آغاز می‌شود.
کد خبر: ۲۲۰۶۴۴
به گزارش فارس، سعید مهذب ترابی امروز در یکصد و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران در گزارش خود از چگونگی جلب مشارکت شهروندان تهرانی، اصناف، نهادهای دولتی، عمومی و مدنی در صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف برق شهر تهران تصریح کرد: در صورتی که 10 میلیون لامپ کم مصرف در تهران توزیع شود؛ 300 مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود.

وی در رابطه با نحوه رفع اشکالات اجرای طرح توزیع خانه به خانه لامپ‌های کم مصرف گفت: از مشترکان خواسته‌ایم که پشت قبض‌های برق،نوع لامپ‌های کم مصرف خود را اعلام کنند تا از طریق اداره پست این لامپ‌ها به منازلشان ارسال شود و پول آن هم از قبض‌های برق کسر می‌شود.

وی متوسط رشد مصرف برق طی شش ماهه اول امسال را نسبت به سال قبل با توجه به خاموشی‌های تابستان 8/1 درصد عنوان کرد و گفت: این در حالیست که متوسط رشد مصرف برق در طول برنامه‌های اول تا سوم توسعه حدود 7 درصد بوده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به ارسال اخطار به صدهزار مشترک پرمصرف اخطار و انجام اقدامات آموزشی و فرهنگی برای آنها، گفت: همکاری این گروه از مشترکین با کاهش 50 درصدی مصرف برق را در پی داشته است. ضمن آن که بر اثر فرهنگ‌سازی و استفاده از رسانه‌ها در اعیاد شعبانیه با کاهش مصرف مواجه بوده‌ایم.

وی همکاری کلیه اصناف به جز میوه‌ و اغذیه فروشان را خوب توصیف کرد و ادامه داد: طی 20 روز بیش از صد هزار لامپ کم مصرف در منطقه بازار تهران توزیع شده است. در فروشگاه‌های شهروند نیز 500 تا 600 هزار لامپ کم مصرف توزیع شده است.

به گفته مهذب طی سه ماهه اول سال جاری 5/2 میلیون لامپ کم مصرف در شهر تهران توزیع شده که این اقدام طی 15 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها