گروه جامعه: معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: نظام‌شناسایی، کنترل و مراقبت بیماری سل در کشور کامل است. سالانه 8000 بیمار جدید مبتلا به سل در کشور شناسایی می‌شوند و تحت درمان قرار می‌گیرند. حسن امامی رضوی در گفت‌گو با فارس افزود: گزارش بیماری سل در کشور ما هر 3 ماه یک‌بار آماده می‌شود که بر‌اساس این گزارش هر 3 ماه حدود 2000 مورد جدید مبتلا به سل در کشور شناسایی می‌شوند یعنی تقریبا هر سال حدود 8000 مورد جدید بیماری سل در کشور شناسایی می‌شوند.
کد خبر: ۲۱۷۴۵۱
معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: بیماری سل یک بیماری کنترل شده است، در کشور ما طی سال‌های طولانی بیماری سل وجود داشته است، حذف کامل بیماری سل تقریباً امکان ندارد. در هیچ جای دنیا هم به سمت حذف کامل این بیماری حرکت نمی‌کنند، اما توانسته‌اند میزان ابتلا به این بیماری را کم کنند.

وی ادامه داد: برنامه کشوری کنترل، شناسایی و مراقبت از بیماری سل در کشور ما هم وجود دارد و تا 10سال پیش پیشرفت بسیار خوبی هم برای این کار داشتیم، اما بعد از آن بر اثر زمینه نقص ایمنی بدن که موجب بروز مجدد بیماری‌های بازپدید شد، این بیماری دوباره خودش را در کشور نشان داد و البته موارد مقاوم به درمان آن نیز بروز کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها