«قدرت»(Power) و «عرشه خونین2»(Decks Ran Red) دو فیلم از آثار کلاسیک سینمای آمریکا هستند که 6 و 13 مهر با سرپرستی تورج مهرزادیان دوبله شده‌اند و احتمالا از شبکه 4 پخش خواهند شد.
کد خبر: ۲۱۷۱۶۳

«قدرت» درباره گروهی از دانشمندان است که تحقیقاتی درباره توانایی‌های انسان انجام می‌دهند. بین آنها مردی است که مغز عجیبی دارد و می‌تواند با نیروی اراده خود همه‌چیز را نابود کند. یکی از دانشمندان که این گروه را از خطر این مرد آگاه کرده است، کشته می‌شود. مظنون اصلی، جیم تانر است، اما وی خود را بی‌گناه می‌داند و می‌کوشد به کمک مارجری قاتل را بیابد. مهرزادیان درباره گویندگان این فیلم می‌گوید: «با توجه به ویژگی‌های شخصیت جیم‌تانر، دانشمندی که درباره ماوراالطبیعه تحقیق می‌کند، سعید مظفری را برای گویندگی به جای وی انتخاب کردم. مایک کورلانه بازرسی پلیس است و چنین شخصی باید صدای باصلابتی داشته باشد، به همین دلیل گویندگی آن را به حسین عرفانی سپردم. پروفسور وان زنت از جمله مظنون‌های ماجرا است و برای وی اکبر منانی را برگزیدم، وی هم در نقش‌های کمدی صحبت می‌کند و هم در نقش‌های جدی و من به صدای جدی او بسیار علاقه دارم. مارجری یکی از نقش‌های اصلی و طولانی فیلم است و ظرافت‌هایی دارد، به همین دلیل شیرزاد را برای گویندگی وی انتخاب کردم.» سایر نقش‌های «قدرت» را دوبلورهای باسابقه‌ای چون پرویز بهرام، شهروز ملک‌آرایی و مهدی آرین‌نژاد و گویندگان تازه‌کاری چون شوکت قهرمانی و صنم نکواقبال برعهده داشته‌اند. «عرشه خونین» داستان چند ملوان تبهکار یک کشتی بارکش است که می‌کوشند خدمه را به قتل برسانند.

آنها می‌خواهند وانمود کنند کشتی دچار آتش‌سوزی شده تا پاداشی را که برای نجات آن در نظر گرفته شده، دریافت کنند. مهرزادیان درباره ویژگی‌های دوبله این اثر می‌گوید: «برای سینک این فیلم 4 روز وقت صرف کردم و با وجود پرشخصیت بودن آن، دوبله‌اش زودتر از زمان معمول و در کمال آرامش و صمیمیت به انجام رسید.»

وی درباره دوبلورها و نقشهایشان می‌گوید: «منوچهر اسماعیلی به جای جیمز میسون بازیگر نقش کاپیتان رامیل صحبت کرده که شخصیتی مثبت است. حسین عرفانی در نقش هنری اسکات صحبت کرده که شخصیتی منفی است و عرفانی چنین نقشهایی را خوب از کار در می‌آورد. مینو غزنوی به جای بازیگر نقش ماهیا صحبت کرده است. این بازیگر معروف نیست و نقشش کوتاه است، اما من از گوینده‌ای باسابقه استفاده کردم. زیرا نقش‌های مقابل وی را دوبلورهایی همانند او با سابقه بر عهده دارند.

خود نقش نیز ویژگی‌هایی دارد که فقط دوبلوری چون غزنوی می‌تواند آنها را در صدایش لحاظ کند.» در «عرشه خونین» این گویندگان نیز حضور داشته‌اند، چنگیز جلیلوند، خسروشمشیرگران، ناصر احمدی، محمد یاراحمدی، محمدعلی دیباج، تورج نصر و ... .

محمدرضا کلا‌نتر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها