آیت الله سیستانی مرجع تقلید شیعیان عراق بر ضرورت توافق ملی برای امضای توافقنامه امنیتی و حفظ آرمان ها و اصول ملی عراق تاکید کرد.
کد خبر: ۲۱۶۷۸۴

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری براثا، "شیخ خالد العطیه" معاون رئیس پارلمان عراق شنبه شب پس از دیدار با آیت الله سیستانی در کنفرانس خبری مشترک با "علی الادیب" رئیس فراکسیون پارلمانی الدعوه اظهار داشت: آیت الله سیستانی بر اصل توافق ملی در تمامی قضایا و ضرورت حضور سیاستمداران عراقی در عرصه سیاسی تاکید کرد. به گفته عطیه، آیت الله سیستانی به تاکید بر حفظ اصول و توافق ملی در توافقنامه امنیتی اکتفا کرد و وارد جزئیات نشد.

عطیه همچنین تصریح کرد که طرف آمریکایی با برخی اصلاحات پیشنهادی دولت عراق در توافقنامه امنیتی یعنی عقب نشینی نیروهای آمریکایی از شهرهای عراقی در اواسط سال آینده و نیز خروج کامل این نیروها در اواخر سال 2011 موافقت کرده است.

علی الادیب نیز اظهار داشت: آیت الله سیستانی به وی ابلاغ کرده است که نسبت به رویکرد مسئولانی که مسئول انجام مذاکرات درباره توافقنامه امنیتی و حفظ منافع ملی هستند، اطمینان دارد.

وی افزود: آیت‌الله سیستانی رضایت خود را از امضای توافقنامه در گرو موافقت همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی جامعه عراق و تحقق توافق ملی درباره آن دانسته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها