به مناسبت هفته درختکاری صورت می گیرد

توزیع هزاران اصله نهال رایگان

گروههای مختلف مردمی و برخی متولیان در عرصه حفظ محیط زیست ، به مناسبت 15 اسفندماه ، پاسداری از طبیعت و روز درختکاری را گرامی داشتند.
کد خبر: ۲۱۴۰۰

در بیانیه های مختلفی که به مناسبت این روز صادر شده ، مجامع فرهنگساز در این امر ، از تمامی قشرهای مردم و مسوولان برای حضور و مشارکت در روز درختکاری دعوت کرده و از آنها خواسته اند که «شعار سبز» را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

 به مناسبت هفته درختکاری چندین هزار اصله نهال از سوی شهرداری های سراسر کشور به صورت رایگان میان شهروندان توزیع می شود.

این طرح به منظور ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و بهینه سازی محیط زندگی شهروندان از 15 اسفندماه به مدت یک هفته با توزیع هزاران اصله نهال از گونه های گیاهی مثمر و غیرمثمری چون چنار، بید مجنون ، اقاقیا، گردو، سیب و... در بوستان ها اجرا می شود.

این گزارش می افزاید: درخصوص نحوه کاشت ، مراقبت و نگهداری نهال ها نیز آموزش های لازم از سوی کارشناسان فضای سبز به دوستداران طبیعت ارائه می شود. فرمانده قرارگاه بسیج سازندگی با اشاره به کمبود فضای سبز در کشور ، یادآور شد که این قرارگاه از ابتدای تشکیل در عرصه منابع طبیعی و آبخیزداری به فعالیت پرداخته است.

سردار صلاحی با اشاره به نیاز کشور به افزایش فضای سبز و منابع طبیعی ، گفت : می توان از جوانان برای ایجاد فضای سبز بیشتر در کشور کمک گرفت.

او از اجرای طرح صیانت از جنگل در استان مازندران خبر داد و اظهار کرد: این طرح در سطح 425هزار هکتار از جنگل های مازندران و مقداری از جنگلهای استان گیلان اجرا می شود.

فرمانده قرارگاه بسیج سازندگی گفت : از زمان اجرای طرح صیانت از جنگل های استان مازندران ، قاچاق چوب 80درصد کاهش یافته است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها