با تقدیر از برگزیدگان تولیدات رسانه‌ای

جشنواره بین‌المللی نور پایان یافت

نخستین جشنواره بین‌المللی عفاف و حجاب (نور) شب گذشته با معرفی و تقدیر از برگزیدگان تولیدات رسانه‌ای به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۲۱۲۷۳۱

به گزارش مهر ، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی عفاف و حجاب پنجشنبه شب با حضور رئیس سازمان صداوسیما و مشاور رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و شرکت کنندگان داخلی و خارجی در مرکز همایشهای بین المللی صداو سیما برگزار شد.

بر اساس اسن گزارش ، داوران جشنواره عفاف و حجاب از میان آثار ارایه شده پژوهشی و ادبی دربخش مقاله «منیره میوند» را با مقاله‌ «عفت در قرآن و سنت و پیامد‌های فردی و اجتماعی» به عنوان نفر اول این بخش معرفی کرد.

الهه هادیان رسنانی با مقاله «فرهنگ ، حجاب و عفاف ، زیرساخت‌‌ها و مفاهیم ناب متعالی» و مریم بیگ‌محمدی با مقاله «تاثیر نقش حجاب و عفاف بر خانواده و اجتماع» به ترتیب حائز رتبه دوم و سوم شدند.

در بخش شعر نیز جایزه هیئت داوران به مهدی موسوی برای شعر بوی بهشت ، «فائزه امینی» برای شعر هواللطیف و عالیه محرابی مریم‌آبادی» برای شعر از برگ گل هم پاک‌تر اهدا شد.

در بخش داستان ، از مریم جمشیدی با داستان تولدی برای 18 سالگی،‌ محمد‌حسین رضایی مردیلی با داستان سینما ، زن، حجاب، کات،  ملیکا گلی با داستانهای خیاط خیاط و خوشگل‌تر از همیشه، صغرا فرهادی با داستان ، داستان دوم، اکرم عطائیان با داستان چادر سفید،  بهناز ضرابی‌زاده با داستان پشت درختان بلوط، پروین قیام خواه  با داستان ، داستان زهرا، زینب توکلی اصل  با داستان من خودم هستم، و لیلا لطفی ماری با داستان حجاب تقدیر شدند.

هیئت داوران جشنواره بین‌المللی حجاب و عفاف در بخش رسانه‌های دیجیتال پس از بررسی آثار مولتی مدیا و وبلاگ و وب‌سایت شرکت‌کننده در این جشنواره با سپاس از همه فعالان ارزشی در بخش وبلاگ به طور مشترک وبلاگ عفاف اثر محسن توقعی را به دلیل شیوایی و رسایی مطالب و ظاهر ارزشمند و وبلاگ محدثه اهل بیت از معصومه ثانی را حائز رتبه نخست و وبلاگ گل‌دختر اثر مشترک معصومه‌السادات موسوی و عطیه کشتکاران و وبلاگ اگر اندی سان اثر مریم مجد را به ترتیب حائز رتبه دوم و سوم دانست.

در بخش وب سایت هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان را شایسته دریافت مقام ندانست و فقط از وب‌سایت 4 قد اثر احمد نجفی  به دلیل تلاش‌های تیم کاری آن قدردانی کرد.

دربخش نرم‌افزار چند رسانه‌ای جایزه هیئت داوران به گل آفرینش اثرمشترک نیره درب‌جوشقانی و محمد‌رضا سمربند ارمکی ، حریم ریحانه اثر  نعیمه اسلام‌ل و الکوثر اثر آیدین فروغی اهدا شد.

هیئت داوران به دلیل نوآوری و تلاش‌های صورت گرفته برای ترویج فرهنگ‌ عفاف در حوزه کودکان از نرم‌افزار‌های پریسا و دوستانش و صدف از شرکت ققنوس خراسان رضوی و از پاور پوینت اکرم همتیان به دلیل تبدیل ایده‌ای هرچند ساده و اثری ماندگار تقدیر کرد.

هیئت داوران در بخش گزارش‌های رسانه‌ای جشنواره بین‌المللی عفاف و حجاب با سپاسگزاری از کمیته‌های انتخاب ، در بخش گزارش‌های مکتوب به ترتیب ناهید طیبی، محمد مبین و ابوالقاسم یوسفی را به عنوان نفرات اول تا سوم برگزید و سرهنگ احمدی ، فریبا ابتهاج ، طیبه اسدی و محمد‌رضا زیبایی‌نژاد را شایسته تقدیر دانست.

در بخش گزارش‌های صوتی جایزه هیئت داوران به ترتیب به مسعود سرواشی، اعظم ایرانی و مژده لواسانی اهدا و از گزارش‌های صوتی فرحناز خطیر‌نژاد و زهرا سیاقی تقدیر شد.

در بخش گزارش‌های تصویری نیز جوایز به ترتیب به  رضا نوروزی، خانم‌ها لشگری‌زاده و نوجوان به عنوان نفرات اول تا سوم اهدا و از تجزیه‌چی تقدیر شد.

هیئت داوران در بخش اقوام به ترتیب از جمشید فرج‌وند فردا، روشن نوروزی و علیرضا عزتی  تقدیر کرد و در بخش عکس خبری نیز جوایز به  محمد‌حسن باقری، صحاب زری‌باف و آزاده پیراینده  اهدا گردید.

در بخش عکس خلاق اگرچه هیئت داوران اثری را به عنوان نفر اول انتخاب نکرد اما نعیمه نعیمایی و حسان باقری  رابه ترتیب به عنوان نفرات دوم و سوم برگزید و در بخش ویژه  ابوالفضل نسائی  کمک‌هزینه سفر به مکه مکرمه را از آن خود کرد.

برپایه این گزارش، کمیته انتخاب نخستین جشنواره بین‌المللی عفاف و حجاب در بخش فیلم پس از بررسی 650 اثر در 10 بخش 320 اثر را به بخش داوری معرفی کرد و هیئت داوران با تشکر از هنرمندانی که متعهدانه و دلسوزانه در عرصه هنر دینی قدم برداشته‌اند نتایج بررسی و ارزیابی آثار را در 10 بخش اعلام کرد.

در بخش فیلم‌های سینمایی پس از بررسی 27 اثر و راهیابی 15 اثر به بخش داوری ، تندیس جشنواره و جایزه بهترین فیلمنامه به پرویز شیخ‌هادی و حسین یادگاری  برای فیلم پشت پرده مهر اهدا شد و تندیس جشنواره و جایزه بهترین تهیه‌کنندگی فیلم‌ سینمایی به علی جلالی و حمید آخوندی  برای فیلم روز سوم تعلق گرفت.

تندیس جشنواره و جایزه بهترین کارگردانی فیلم سینمایی به جلیل رستمی برای فیلم مرثیه برف.و تندیس جشنواره و جایزه بهترین بازیگری فیلم سینمایی نیز به  حسین یاری برای بازی در فیلم نغمه تعلق گرفت.

در بخش تله‌فیلم پس از بررسی 30 اثر و راهیابی 11 اثر به بخش داوری، هیئت داوران تندیس جشنواره و جایزه بهترین تله‌فیلم را به  مطصفی رستگاری  برای فیلم بلند‌ گریه کن و تندیس جشنواره و جایزه بهترین تهیه کنندگی را به علی لدنی  برای فیلم رز سرخ اهدا کرد.

تندیس جشنواره و جایزه بهترین کارگردانی تله‌فیلم به مهرداد خوشبخت  برای کارگردانی فیلم وقت اضافه و تندیس جشنواره و جایزه بهترین بازیگر تله‌فیلم به مهدی هاشمی  برای بازی در این فیلم تعلق گرفت.

در بخش سریال‌های تلویزیونی پس از بررسی 37 اثر و راهیابی 30 اثر به بخش داوری ، هیئت داوران تندیس جشنواره و جایزه بهترین بازیگر را به علی نصیریان برای بازی در سریال میوه ممنوعه اهدا کرد.

هیئت داوران فیلمنامه سریال صاحبدلان را با توجه به تاکید مضمونی این سریال به خودسازی برای دسترسی به تعالی شایسته اهدای جایزه بهترین فیلمنامه تشخیص داده و تندیس جشنواره و جایزه بهترین فیلمنامه را به علیرضا طالب‌زاده اهدا کرد.

در این بخش تندیس جشنواره و جایزه بهترین کارگردانی به محمد‌رضا هنرمند برای کارگردانی سریال زیر تیغ اهدا شد. هیئت داوران جایزه ویژه خود را در بخش‌ سریال‌های تلویزیونی به شهریار بحرانی برای کارگردانی سریال مریم مقدس و تندیس جشنواره و جایزه بهترین سریال تلویزیونی را به رضا جودی تهیه‌کننده سریال تلویزیونی دوران سرکشی اهدا کرد.

در بخش فیلم‌های مستند پس از بررسی 91 اثر رسیده و راهیابی 37 اثر به بخش داوری، هیئت داوران تندیس و جایزه برگزیده مقام اول فیلم مستند را به محمود رحمانی برای کارگردانی فیلم مدار صفر درجه اهدا کرد و جایزه برگزیده دوم فیلم مستند جشنواره به پریوش نظریه  برای کارگردانی فیلم نزدیک‌تر از نفس تعلق گرفت.

جایزه برگزیده سوم این بخش به طور مشترک به  الهام اسحاقی  برای فیلم مستند کاترین و حسین همایونفر برای فیلم مستند روایت کوثر از شبکه الکوثر اهدا شد.

جایزه ویژه هیئت داوران در این بخش برای تهیه‌کنندگی فیلم مستند معراج به سید‌محسن طباطبایی‌پور اهدا شد.

جایزه ویژه هیئت داوران در این بخش همچنین برای تحقیق فیلم مستند بانوی زلال به  فواد پورعبادی  اهدا شد.

در بخش فیلم‌های ترکیبی نخستین جشنواره عفاف و حجاب پس از بررسی 50 اثر رسیده و راهیابی 40 اثر به بخش داوری تندیس جشنواره و جایزه اول بهترین برنامه با توجه به نگاه خلاقانه و جسورانه به موضوع حجاب و طرح همه‌جانبه آن به  سید‌صالح پرورش  برای برنامه حجاب تولید باشگاه خبرنگاران، مرکز اصفهان اهدا و جایزه برگزیده دوم برنامه ترکیبی به خاطر طراحی و ساختار مناسب برنامه تلویزیونی و رعایت اصول مدیریت پیام و جسارت در طرح آرا و عقاید مختلف در موضوع حجاب به  ناهید‌السادات  شریفی تهیه‌کننده فیلم پیله رنگین تولید شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران و جایزه برگزیده سوم نیز به برنامه‌های فاصله به تهیه کنندگی حسین ترابی  تولید مشترک معاونت امر به معروف و نهی از منکر نیروی مقاومت بسیج از شبکه یک سیما اهدا شد.

جایزه بهترین پژوهش نیز به دلیل پژوهش جامع و همه‌جانبه در موضوع عفاف و حجاب برای برنامه ترکیبی فاصله به آمنه سلیقه‌دار و در این بخش جایزه پژوهشگر برگزیده رسانه‌ای به خانم حاج عبدالباقی اهدا شد.

در بخش فیلم‌های کوتاه پس از بررسی 137 اثر رسیده و راهیابی 32 اثر به بخش داوری، هیئت داوران تندیس جشنواره و جایزه بهترین فیلم کوتاه را به رضا نوروزی گوهر  برای کارگردانی فیلم درد خاموش تاک از حوزه هنری قم اهدا کرد.

تقدیر‌نامه و جایزه هیئت داوران در این بخش به فیلم‌های بوی خوش سیب ساخته پدرام گنجی از صدا و سیمای مرکز همدان و سایه سفید اثر هادی امینی تعلق گرفت.

دیپلم افتخار و جایزه هیئت داوران در بخش فیلم‌های کوتاه به خانم‌ها آنت ماری السن و پترسن  از کشور دانمارک به دلیل نگاه ویژه‌‌ای که در فیلم پرنده به مقوله حجاب در ایران داشته‌اند، تعلق گرفت.

در بخش فیلم‌های کوتاه ویژه پس از بررسی 56 اثر رسیده و راهیابی 36 اثر به بخش داوری ، تندیس جشنواره و جایزه بهترین فیلم ویژه به گیتی محمود  برای فیلم من هم بزرگم از مرکز استان همدان اهدا شد وتقدیر‌نامه و جایزه هیئت داوران در این بخش به دو فیلم حریر نور ساخته ماکان رضایی از باشگاه خبرنگاران جوان و فیلم خرمگس ساخته مهدی نیکبین از دانشکده صدا و سیما به دلیل توجه ویژه به عفاف و حجاب تعلق گرفت.

هیئت داوران نخستین جشنواره بین‌المللی عفاف و حجاب در بخش نماهنگ پس از بررسی 35 اثر رسیده و راهیابی 26 اثر به بخش داوری، تندیس جشنواره و جایزه بهترین نماهنگ را به فرامرز گرجیان  برای نماهنگ ‌فرشتگاه خاک تولید صدا و سیمای استان خوزستان اهدا ‌کرد وتقدیرنامه و جایزه هیئت داوران در این بخش به مسعود تکاور برای نماهنگ وعده خدا از شبکه 5 سیما اهدا شد.

در بخش فیلمنامه بلند پس از بررسی 27 اثر رسیده و راهیابی 12 اثر به بخش داوری تندیس جشنواره و جایزه بهترین فیلمنامه بلند به سیمین بازرجانی برای فیلمنامه من تارا نیستم ، لوح تقدیر و جایزه فیلمنامه برگزیده دوم به زهرا مخابری برای فیلمنامه وصال طاهران و دیپلم افتخار این بخش به نجیبه نعمتی برای فیلمنامه کریمه از بنیاد سینمایی فارابی اهدا شد.

در بخش فیلمنامه کوتاه پس از بررسی 120 اثر رسیده و راهیابی 59 اثر به بخش داوری، تندیس و جایزه بهترین فیلمنامه برگزیده به عاطفه مسیبی برای فیلمنامه کوتاه عالیه اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه فیلمنامه برگزیده دوم به مهناز آذین  برای فیلمنامه حجاب اهدا شد و دیپلم افتخار هیئت داوران در این بخش به فرید مسعود اسماعیل‌پور برای فیلمنامه مستند اندرونی تعلق گرفت.

در بخش انیمیشن این جشنواره پس از بررسی 26 اثر رسیده و راهیابی 15 اثر به بخش داوری ، هیئت داوران به دلیل اینکه آثار رسیده از نظر فنی و‌هنری و محتوایی فاقد اهداف مورد انتظار جشنواره بودند اثری را شایسته دریافت جایزه ندانست.

در بخش جنبی نخستین جشنواره بین‌المللی عفاف و حجاب رسانه‌های برتر در زمینه ترویج عفاف و حجاب معرفی شدند که در بخش شبکه‌های تلویزیونی با تقدیر از شبکه‌های قرآن و 4 سیما، شبکه خبر سیما به عنوان شبکه برتر تلویزیونی در حوزه عفاف و حجاب معرفی شد.

در بخش مطبوعات با تقدیر از روزنامه‌های قدس، رسالت و اعتدال، روزنامه همشهری به عنوان رسانه برتر در زمینه عفاف و حجاب شناخته شد.

در بخش خبرگزاری‌ها با تقدیر از شبکه خبری برنا و خبرگزاری جمهوری اسلامی ، خبرگزاری فارس به عنوان رسانه برتر در زمینه ترویج عفاف و حجاب شناخته و تقدیر شد.

این جشنواره به همت صداوسیما، باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر امورزنان شهرداری ، مرکز امورزنان و خانواده ریاست جمهوری، ‌گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل امور بین الملل زنان و حقوق بشر وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها