گروه جامعه: سرپرست دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم از اجرای طرح پیشگیری از سوءمصرف موادمخدر در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی از سال جاری تحصیلی خبر داد و گفت: طرح پیشگیری از سوءمصرف موادمخدر تدوین شده است و بزودی وارد فاز اجرایی می‌شود. حمید یعقوبی در گفتگو با مهر افزود: براساس این طرح، دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم قصد دارد با جدیت بیشتری به اجرای این طرح در خوابگاه‌ها و دانشگاه‌های کشور بپردازد.
کد خبر: ۲۰۹۹۱۴
اطلاع‌رسانی به دانشجویان در خصوص شناخت هرچه بیشتر موادمخدر و مضرات آن، آگاهی از مواد اعتیادآور و تهیه و توزیع ‌CD‌های آموزشی برای دانشجویان و خانواده آنها با همکاری ستاد مبارزه با موادمخدر، بخشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های اجرایی این طرح است.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در جهت تقویت بنیه روانشناختی دانشجویان در مقابله با اعتیاد و آموزش سرپرستان خوابگاه‌ها را برخی دیگر از برنامه‌های طرح پیشگیری از مصرف موادمخدر عنوان کرد.

یعقوبی اظهار کرد: همچنین در نظر داریم با کمک این طرح، مدیران و مسوولان مربوط با دانشگاه‌ها بیش از پیش نسبت به استفاده موادمخدر در میان دانشجویان توجه داشته باشند.

تقویت تشکل‌های دانشجویی و فعال شدنNGO ‌های دانشجویی در زمینه پیشگیری از مصرف مواد و آشنایی با این موضوعات نیز از دیگر برنامه‌هاست.وی گفت: مراکز مشاوره دانشگاه‌ها در زمینه ارائه خدمات درمانی، روانپزشکی و روان‌شناسی و ترک این دسته از مراجعان آمادگی کامل دارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها