راهپیمایی بزرگ ضد آمریکایی مردم عراق صبح امروز شنبه با حرکت مردم از نقاط مختلف شهرک صدر در بغداد آغاز شد.
کد خبر: ۲۰۹۷۷۵

خبرنگار ایرنا از منطقه شهرک صدر در شرق بغداد گزارش داد، راهپیمایان که پرچم های ملی عراق را حمل کرده و علیه حضور نظامیان آمریکایی و نیز توافقنامه امنیتی عراق و آمریکا شعار می دهند، خیابان های اصلی شهرک صدر را پشت سر گذاشته و هم اکنون به منطقه "شارع فلسطین" رسیده‌اند.

برای تظاهرات امروز که پیش بینی می شود بیش از یک میلیون عراقی در آن شرکت خواهند کرد، گروه های زیادی از اهالی دیگر استان های عراق از جمله کربلا، نجف، بابل، دیوانیه و حتی سامرا با اتوبوس و وسایل نقلیه شخصی به بغداد آمده‌اند.

جمعیت قابل توجهی نیز از شمال بغداد، منطقه کاظمین به راه افتاده‌اند تا خود را به اجتماع اصلی که به نظر می رسد به مرکز شهر بغداد منتهی شود، برسانند.

این تظاهرات به دعوت جریان صدر به رهبری مقتدا صدر روحانی شیعه عراقی هر ساله نهم آوریل، سالروز اشغال عراق به دست نظامیان آمریکایی برگزار می شد که امسال به دلایل امنیتی به تعویق افتاد و برگزار کنندگان آن، امروز را برای برپایی این حرکت عظیم مردمی برگزیدند.

همه‌ی منافذ و مبادی ورودی به شهرک صدر از شب گذشته به طور کامل توسط نظامیان آمریکایی و ارتش عراق مسدود شده و ورود و خروج از شهرک تنها با پای پیاده امکان پذیر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها