آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد پیش بینی کرد که در سال جاری میلادی تعداد جویندگان پناهندگی سیاسی در جهان 10 درصد رشد داشته باشد.
کد خبر: ۲۰۹۵۸۴

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیش بینی می شود تعداد افرادی که در پی دریافت پناهندگی سیاسی در کشورهای دیگر هستند به 360 هزار نفر در سال جاری میلادی برسد.

برهمین اساس در شش ماه نخست سال جاری میلادی 165 هزار و 100 نفر نام خود را برای دریافت پناهندگی سیاسی ثبت کرده اند و بر همین اساس عراقیها بیشترین افرادی هستند که درپی دریافت پناهندگی سیاسی در کشورهای دیگر هستند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، در شش ماه نخست سال جاری میلادی 19 هزار و 500 عراقی برای دریافت پناهندگی سیاسی در 44 کشور جهان درخواست داده اند.

بر همین اساس در مدت ذکر شده 9 هزار و 400 نفر از فدراسیون روسیه و هشت هزار و 700 نفر از چین خواستار دریافت پناهندگی سیاسی از کشورهای دیگر شده اند.

شش درصد از عراقیهایی که خواستار دریافت پناهندگی سیاسی شده اند فقط در پی کسب این مجوز در چهار کشور سوئد، آلمان، ترکیه و هلند هستند.

در حال حاضر سه هزار و 900 عراقی خواستار دریافت پناهندگی سیاسی در سوئد هستند که این میزان در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته که دلیل آن تغییر سیاستهای سوئد در دادن پناهندگی سیاسی به اتباع کشورهای دیگر است.

بر اساس این گزارش، آمریکا همچنان درصدر کشورهای است که مهاجران خواستار دریافت پناهندگی سیاسی از این کشور هستند بطوری که در نیمه نخست سال جاری میلادی این کشور 25 هزار و 400 درخواست برای صدور پناهندگی سیاسی دریافت کرده است.

بر اساس گزارش سازمان ملل، بیشترین رشد میزان درخواست برای دریافت پناهندگی سیاسی در سال 2008 مربوط به اتباع کشورهای مالی، زیمبابوه، میانمار، افغانستان، سریلانکا، ساحل عاج، گرجستان و جمهوری دموکراتیک کنگو بوده است.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها