نخستین انتقاد جهرمی از مدیریت جدید بانک مرکزی‌

قفل‌های بانک مرکزی هنوز باز نشده است

گروه اقتصاد: وزیر کار و امور اجتماعی در اظهاراتی که شاید بتوان آن را نخستین انتقاد وی به مدیریت جدید بانک مرکزی دانست، گفت: هنوز هیچ نشانه‌ای از باز شدن قفل‌های بانک مرکزی دیده نمی‌شود، اما امیدوارم این قفل‌ها هرچه زودتر با درایت گشوده شود. به گزارش فارس و به نقل از روابط عمومی وزارت کار و امور اجتماعی، سیدمحمد جهرمی در حاشیه بازدید از پروژه میان گذر دریاچه ارومیه اظهار کرد: اگر مشکلات بانکی و اختصاص اعتبار برای ایجاد اشتغال در بنگاه‌ها حل شود، می‌توان به کاهش نرخ بیکاری به 4/8 درصد نزدیک شد.
کد خبر: ۲۰۹۲۱۷
وی با اشاره به این‌که هفته آینده نرخ بیکاری 6 ماهه نخست امسال اعلام خواهد شد، گفت: این نرخ در بهار امسال حدود 6/9 درصد بود و با این نرخ حدود 2 میلیون و 200 هزار نفر از مردم فعال کشور بیکار بوده‌اند.

جهرمی ادامه داد: سال گذشته یکی از سال‌های موفق در زمینه ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کشور بود که امیدواریم روند کاهش نرخ بیکاری در کشور حفظ و تقویت شود.

جهرمی درباره باز شدن قفل‌های شبکه بانکی، گفت: هنوز هیچ نشانه‌ای از بازشدن این قفل‌ها دیده نمی‌شود، اما امیدوارم این قفل‌ها هرچه زودتر با درایت باز شوند.

وی تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بنگاه‌های اقتصادی را اولویت برنامه‌های این بنگاه‌ها در کشور عنوان کرد و افزود: در کنار این امر، اختصاص سرمایه در گردش به بنگاه‌های اقتصادی و ایجاد بنگاه‌های جدید را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.

جهرمی استان‌های موفق در زمینه بنگاه‌های اقتصادی را در اولویت ارائه تسهیلات اعلام و اظهار کرد: سعی می‌کنیم عدالت در این زمینه رعایت شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها