گروهی از شرکت‌های سازنده تراشه، همکاری دسته‌جمعی را بر علیه غول این صنعت یعنی اینتل آغاز کردند. این حرکت که Common Platform نام گرفته با همکاریIBM ،Chartered Semiconductor Manufacturing ، Samsung Electronics و ARM آغاز شده است. هدف از این همکاری، دستیابی به پلتفورمی است که بر اساس آن سیستم‌هایی با تراشه‌های23 onboard و 28 نانومتر بر مبنای فناوری (high-k metal-gate) HKMG ساخته خواهند‌شد.
کد خبر: ۲۰۹۰۹۷

ARM بخصوص بابت ساخت تراشه کوچک و کم‌مصرفAtom  از اینتل رنجیده خاطر شده است و به دنبال موقعیت مناسبی برای تلافی آن است. این شرکت تراشه جدیدی طراحی کرده است که مناسب استفاده در میلیاردها تجهیزات قابل حمل بوده و از بابت مصرف پایین انرژی پردازنده‌ای ایده‌آل برای چنین مصارفی محسوب می‌شود.

درمقابل، اینتل نیز اقداماتی را در پاسخ به کارهای ARM صورت داده که فعلا ذکری از جزییات این اقدامات به‌میان نیاورده است. این حرکت که شعار آن 'the Internet runs on our architecture' است امکان دارد پاسخی برای سازگاری ARM با Flash به‌حساب بیاید. نهایتا اینکه این گروه به سرکردگیARM  اعلام داشته که درحال ساخت و طراحی پلتفورمی است که مالکیت معنوی فیزیکی بخش‌های مختلف آن مانند بخش منطقی، حافظه و اینترفیس محصولاتی که بر پایه فناوری Common Platform ساخته می‌شوند متعلق به این گروه و اعضا جدید آن یعنی IBM، Chartered و Samsung خواهد بود. این اعضا همچنین اعلام کرده‌اند که از اینکه دیگران نیز به آنان بپیوندند خوشحال خواهند شد.

Mike Cadigan از کارکنان ارشدIBM  گمان می‌کند که «همکاری‌های خلاقانه در محیطی آزاد و اکوسیستمی باز شامل شرکا و همکاران، کلید موفقیت و رهبری در فناوری محسوب می‌گردد.... هم امروز و هم در روزهای آتی».

این تولید دسته‌جمعی بر اساس فناوری CMOS و بر پایه طراحی‌های 32، 45، 65 و 90‌نانومتری صورت خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها