دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

غلط‌ یاب‌فارسی در اینترنت‌قرار می‌گیرد

محمد رضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت که براساس مصوبه این شورا بزودی نرم افزار غلط یاب زبان فارسی در اینترنت و دنیای مجازی قرار می گیرد.
کد خبر: ۲۰۹۰۴۴

 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این شورا سه شنبه شب به ریاست دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل جلسه داد، افزود::در این جلسه موضوع بازنگری وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی ، نحوه ارتقای هیات علمی دانشگاه ها ، استفاده از خط و زبان فارسی در محیط های رایانه ای و آیین نامه تجلیل و تکریم از اساتید برجسته و بازنشسته دانشگاه ها مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ،درمورد نحوه حضور و به کارگیری خط و زبان فارسی در محیط های رایانه ای گفت : با توجه به اهمیت و غنای زبان و ادبیات فارسی به منظور صیانت این زبان در حین گسترش فناوری اطلاعات و افزایش غنای آن ، مقرر شد طی سازو کارهای مناسب از این زبان و گنجینه شیرین ادبیات فارسی در محیط های رایانه ای جهت انعکاس تحقیقات و پژوهش های به عمل آمده در کشور به نحو مطلوب و صحیح استفاده شود.

وی ، با بیان اینکه در این جلسه مصوبه ای با موضوع تجلیل و بزرگداشت اساتید بازنشسته و پیشکسوت صورت گرفت ، خاطرنشان کرد : استادان پیشکسوت حق بزرگی بر گردن آموزش و فرهنگ کشور دارند که باید به عنوان الگو برای نسل جوان معرفی شوند ؛به همین دلیل شورا تصویب کرد تا در اقدامی نمادین توسط دبیر خانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و با همکاری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی هر سال از اسادید برجسته و بازنشسته دانشگاهها و مراکز آموزش عالی تجلیل شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود : در این جلسه بازنگری در شرح وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی کارگروه مربوطه ارایه شد که مقرر شد مجموع شرح وظایف شورا با نظرات اصلاحی و پیشنهادهای تکمیلی در جلسه آینده این شورا به تصویب اعضا برسد .

وی خاطرنشان کرد : بازنگری در وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان مرکز هدایت مدیریت و ارزیابی کلان علمی و فرهنگی کشور و نیز مرکز اصلی مهندسی فرهنگی و با توجه به موضوع مهم پیوست فرهنگی انجام می شود.

مخبردزفولی با اشاره به آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاهها گفت : کمیته ای با حضور برخی از وزرا و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ای منظم ، این آیین نامه را بررسی و پیگیری کرده است و در بندهایی از این آیین نامه ، این امکان فراهم شده است که افراد بااستعداد و دانشمندان برجسته بتوانند بالاترین درجات علمی را با سهولت طی کنند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها