سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: از علی کریمی خواستم که خودش را از تیم ملی کنار نکشد و به این تیم و مردم ایران خدمت کند.
کد خبر: ۲۰۸۴۳۵

به گزارش ایسنا، افشین قطبی پس از تمرین صبح روز یک‌شنبه تیم فوتبال پرسپولیس درباره‌ی شکست اخیر تیمش مقابل تیم ابومسلم اظهار کرد: جذابیت فوتبال همین است چرا که یک تیم می‌تواند خوب بازی کند اما، بازنده‌ی میدان باشد. در اکثر بازی‌های گذشته‌ پرسپولیس ما موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم اما، هرگاه با اشتباهات فردی بازیکنان مواجه شدیم، تیم ما گل خورده است. ما در شش بازی از 9 بازی گذشته نخستین گل بازی را دریافت کردیم؛ متاسفانه این عادت بدی برای بازیکنان ما شده است که باید با تمرکز و تمرینات بیشتر این مشکل را برطرف کنیم.

وی افزود: می‌دانم انتظار هواداران پرسپولیس زدن چهار، پنج گل در هر بازی و پیروزی در آن است اما، شما ببینید تیم‌های بزرگی در دنیا نظیر منچستریونایتد، آرسنال و بایرن مونیخ با بضاعت بالایی که دارند در کجای جدول ایستاده‌اند و چگونه نتیجه گرفته‌اند. تیم ما سال گذشته نتیجه می‌گرفت اما، متهم به زیبا بازی نکردن بود اما، امسال خوب بازی می‌کنیم و می‌گویند چرا نتیجه نمی‌گیرید. وقتی در یک بازی از جمع 11 نفر چهار یا پنج بازیکن مربوط به تیم سال گذشته است، نباید انتظار داشت که در کوتاه‌ترین زمان به هماهنگی لازم برسیم. بسیاری از بازیکنان کنونی ما نفرات جدیدی هستند که تازه به تیم پرسپولیس ملحق شده‌اند. بنابراین باید کمی درنگ کرد و منتظر قهرمانی در پایان لیگ بود.

قطبی درباره‌ اشتباهات بازیکنانش در بازی‌های اخیر گفت: وقتی پرسپولیس نمی‌برد و یا شکست می‌خورد همه‌ اشتباهات را برگردن مدافعین ما می‌اندازند اما، فکر می‌کنم در زمان شکست تمام تیم مقصر است. نباید با میکروسکوپ مدافعان را زیرنظر بگیریم. چرا که تنها آنها مقصر نیستند.

دخالتی در روابط کریمی و دایی نمی‌کنم 

افشین قطبی هم‌چنین درباره‌ پاسخ منفی "علی کریمی" به دعوتش در تیم ملی گفت: زمانی که علی کریمی به تیم ملی دعوت نشده بود، از او خواستم که خودش را از تیم ملی کنار نکشد و به فوتبال ملی و هموطنانش خدمت کند. او یکی از برترین بازیکنان ایران است که می‌تواند تاثیر زیادی در بازی‌های تیم ملی ایران داشته باشد اما، اکنون که نسبت به دعوتش پاسخ منفی داده، نمی‌توانم حرفی بزنم و نظری هم ندارم. واقعا نمی‌دانم چه موضوعی بین او و علی دایی مطرح است و سعی می‌کنم به این مساله فکر نکنم و در آن دیگر دخالتی نداشته باشم. تنها تمام تمرکزم معطوف به پرسپولیس است و سعی می‌کنم از وجود او در این تیم به نحو احسن استفاده کنم.

افشین قطبی همچنین درباره‌ تاثیر حضور دی‌کارمو در تیم پرسپولیس در دو بازی گذشته این تیم گفت: دیکارمو بازیکن 21 ساله‌ی خارجی‌ای است که به تازگی در یک کشور جدید و فضای جدید مشغول به کار شده است. نباید انتظار داشته باشیم که او در کوتاه‌ترین زمان بتواند مطابق با انتظارات باشد. دیکارمو فرصت کمی را مقابل استقلال بازی کرد و در برابر ابومسلم دو پاس گل داد و چندین موقعیت خطرناک ایجاد کرد. او نسبت به فضای کنونی فوتبال ایران و تیم پرسپولیس هنوز تاحدودی ناآشناست. ضمن اینکه مدت زیادی برای صدور ‌ID کارت او زمان مصرف شد یا اینکه پیش از بازی با ابومسلم در فرودگاه کفش و لوازم ورزشی او گم شد و ما مجبور شدیم او را با کفش کریم باقری به میدان بفرستیم. به هر حال تمامی این مسایل روی فوتبال یک بازیکن اثر دارد و فکر می‌کنم از این به بعد وضعیتش در ترکیب پرسپولیس بهتر خواهد شد.

قطبی هم‌چنین درباره‌ حضور دوباره‌ مارکو (دستیار برزیلی‌اش) در تیم برزیل گفت: خوشبختانه مشکلات مارکو در حال برطرف شدن است و او به زودی وارد تهران خواهد شد. در خصوص او باید بپذیریم که باشگاه پرسپولیس در چارچوب قراردادش عمل نکرد و مسایل مختلفی پیش آمد. به هر حال مارکو یک مربی کاملا حرفه‌ای است و همین انتظار را از باشگاه پرسپولیس دارد.

با پیروانی مشکلی ندارم

قطبی هم‌چنین درباره‌ شایعاتی مبنی بر اختلافش با افشین پیروانی و انتقاد از او تصریح کرد: افشین پیروانی یکی از با شخصیت‌ترین مربیان ایران است. من هیچ مشکلی با او ندارم و انتقادی از او نکرده‌ام و متاسفانه صحبت‌هایی که در این زمینه در برخی روزنامه‌های ورزشی منتشر شد، کذب محض است. من به همراه پیروانی، عابدزاده، کماسی و مارکو ترکیب کادرفنی خوبی را در پرسپولیس تشکیل دادیم و خوشبختانه کاملا با هم هماهنگ هستیم. پرسپولیس با ترکیبی که در میان بازیکنان خود و کادرفنی‌اش می‌بیند، امسال یک فصل تاریخی را در پیش خواهد داشت؛ شما به این مساله شک نکنید و تنها صبور باشید و آینده‌ی این تیم را ببینید.

‌رحمان رضایی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند

سرمربی پرسپولیس در پایان درباره‌ امکان حضور رحمان رضایی در این تیم به ایسنا گفت: صحبت‌هایی مبنی بر حضور رحمان رضایی در تیم پرسپولیس مطرح شده و ما باید جلسات بیشتری را در این زمینه در کادرفنی برگزار کنیم. رضایی بازیکن تاثیرگذاری است که می‌تواند برای تیم ما مثمرثمر باشد. ما هنوز یک جای خالی در پرسپولیس داریم که با توجه به شرایط باید بررسی بیشتری داشته باشیم که از رضایی استفاده کرده یا الونگ الونگ را در ترکیب تیم قرار دهیم. البته هنوز هیچ چیز در این مورد قطعی نشده است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها