علیرغم بحران مالی در جهان

وزیر اقتصاد: اقتصاد ایران با ثبات است

شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران ، بحران مالی غرب را فرصتی برای رشد بازارهای باثبات مانند ایران دانست.
کد خبر: ۲۰۸۴۱۴

به گزارش واحد مرکزی خبر ، وزیر اقتصاد که در اجلاس بانک جهانی در واشنگتن بسر می برد در مصاحبه ای تاکید کرد: بحران مالی غرب بیشترین تاثیر را بر بازارهای مالی یکپارچه با خود دارد و کمترین تاثیر آن متوجه اقتصاد کشورهایی است که مانند ایران ، کمترین درجه ادغام را با بازارهای مالی غربی دارند.

وی اضافه کرد: اقتصاد ایران از جمله اقتصادهایی است که بازار مالی آن کمترین ادغام را با بازارهای مالی غربی دارد و به همین علت از ثبات خوبی برخوردار است و انتظار می رود بخشی از منابع مالی که از نهادهای مالی غربی خارج می شود در این بازار جذب شود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی: بحران مالی غرب و خروج سرمایه از این بازار فرصت مناسبی برای بازار مالی اقتصاد کشورهای باثبات است تا بخشی از آن را جذب کنند.

حسینی گفت: اجلاس واشنگتن و همه مباحث مطرح شده از آن تحت شعاع بحران مالی غربی است که به گفته کارشناسان در 60 سال اخیر بی سابقه است.

وی با اشاره به افت شاخص های بورس کشورهای غربی به طور میانگین تا 20 درصد گفت: مقامات پولی و مالی کشورهای صنعتی به شدت نگران آن هستند که این بحران مالی به بخش واقعی اقتصاد مانند بازار کالاها به ویژه بازار کالاهای صنعتی نیز سرایت کند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی تاکید کرد: این کشورها تلاش می کنند اعتماد از دست رفته به بازار مالی برگردانند و دولت ها در بازار مالی دخالت کنند و بخشی از سهام و اوراق تجاری را که ارزش خود را تا حدودی از دست داده اند بخرند یا ارزش آنان را تضمین کنند.

وی گفت: اروپا و کشورهای اروپایی بیشتر درپی افزایش سرمایه بانک های بحران زده هستند و خیلی از کشورها نیز نرخ بهره را کاهش داده اند اما به شدت نگران هستند که بازارهای واقعی اقتصاد مثل بازار کالا نیز تحت تاثیر قرار گیرند.

دیدار با ایرانیان مقیم واشنگتن

وزیر اقتصاد و دارائی جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در اجلاس پائیزه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به واشنگتن سفر کرده است با با تجار، بازرگانان و چهره های علمی و فرهنگی ایرانی مقیم واشنگتن دیدار و گفتگو کرد.

حسینی در جمع تجار و بازرگانان ایرانی مقیم واشنگتن گفت : به منظور گسترش ساختار اقتصادی ایران مرزبندی های اصل 44 بازنگری شده است که می تواند فعالیت بخش خصوصی در ایران را گسترش دهد.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش ایرانیان مقیم خارج از کشور پیشرفت ایران از شتاب بیشتری برخوردار شود.

پیش از سخنان وزیر اقتصاد ، رحمانی رئیس دفتر حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن گزارشی از وضع ایرانیان مقیم امریکا ارائه کرد.

یک هیئت از مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را در سفر به واشنگتن همراهی می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها