از دور - از نزدیک

چیتای سفیدبخت‌

دیلی تلگراف: چیتا یک شامپانزه معمولی نیست. او از وقتی همراه تارزان به دنیای سینما آمد به چهره‌ای شناخته شده در میان آدم‌ها تبدیل شد. او حالا تنها یادآور تارزان - جانی ویسمولر - است که در دهه 30 و 40 با او در فیلم‌های سینمایی ظاهر شد. نام چیتا که به 76 سالگی رسیده به عنوان مسن‌ترین پستاندار در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. چیتا اکنون در یک آپارتمان مجهز و راحت در پالم اسپرینگ زندگی می کند و یک خانم روزنامه‌نگار با 30 سال سابقه کار هم در حال تهیه یک بیوگرافی کامل از اوست. به این می‌گویند سفید بخت.
کد خبر: ۲۰۷۹۱۱

بلندترین مرد دنیا، پدر شد

رویترز: با بلندترین مرد دنیا که حتما آشنایید؛ آقای بائو ژی شونگ چینی. این آقا با تولد اولین فرزندش حالا بلندترین پدر دنیا هم هست. تا اینجای کار که به نظر می‌رسد، نوزاد پسر او با قدی معمولی که میانگین قد مادر میان قامت و پدر زیادی بلندش باشد، به دنیا آمده. این نوزاد 55 سانتی متر قد دارد، البته قد 50 سانتی در میان نوزادان متداول است و به نظر می‌رسد او فقط کمی قد بلندتر از سایرین است. رکورد بلندقدترین نوزاد جهان هم در اختیار چینی‌هاست، سال پیش نوزادی با 75 سانتی‌متر قد در این کشور به دنیا آمد.

شکست اوباما، بن‌لادن و زیدان در برزیل‌

خبرگزاری فرانسه: کاندیداهای برزیلی که با نام مستعار افراد معروفی چون اوباما، بن‌لادن و زین‌الدین زیدان (بازیکن معروف فوتبال فرانسه)‌ در انتخابات شهرداری‌های این هفته برزیل شرکت کرده بودند، همگی شکست خوردند. در سراسر برزیل 4 نفر با نام اوباما (نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا)‌، 6 نفر با نام بن‌لادن و 2 نفر با نام زیدان شرکت کردند که همگی شکست خوردند.

پوتین نه خیابان می‌خواهد، نه مجسمه‌

بی.بی.سی: پوتین ترجیح می‌دهد، نه خیابانی در روسیه به نامش شود و نه مجسمه او را جایی نصب کنند. دمیتری پسکف، سخنگوی نخست‌وزیر روسیه این خبر را اعلام کرده و گفته پوتین برای جلوگیری از این کار به مسوولان فشار نمی‌آورد، اما ترجیح می‌دهد چنین کاری انجام نشود. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها