گروه اقتصاد: وزیر صنایع و معادن گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دولت در زمینه مصرف بنزین در یک سال گذشته 5 هزار میلیارد تومان نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن صرفه‌جویی شده است. به گزارش واحد مرکزی خبر؛ علی‌اکبر محرابیان در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه تاسیسات ساختمان در جمع خبرنگاران درخصوص حمایت از فناوری‌های نوین در بخش سرمایشی و گرمایشی برای صرفه‌جویی در انرژی اظهار کرد: در حال حاضر مصرف انرژی و شدت انرژی در کشور ما نسبت به استانداردهای موجود در جهان خیلی بیشتر است.
کد خبر: ۲۰۷۶۶۵
وی افزود: یکی از برنامه‌های دولت در سال‌های گذشته کاهش مصرف انرژی از طریق بهینه‌سازی دستگاه‌های صنعتی و غیرصنعتی بوده است. محرابیان با بیان این‌که مرحله نخست این برنامه‌ریزی درباره مصرف بنزین بوده است، گفت: اقداماتی همچون تولید خودروهای عمومی و اصلاح شبکه‌های سوخت در خودرو انجام شده است که با این اقدامات در حدود سالی 5 هزار میلیارد تومان نسبت به زمان مشابه گذشته در مصرف بنزین صرفه‌جویی داشته‌ایم.

وی افزود: در حوزه‌های دیگر طرح تحول اقتصادی نیز تکیه بر صرفه‌جویی سوخت شده است؛ در این خصوص لایحه‌ای در حال تنظیم است که 15 درصد از محل صرفه‌جویی ناشی از کاهش مصرف سوخت به صنایع بازگشت می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها