رویترز: والدین یک پسر7 ساله استرالیایی به دادگاه فراخوانده شدند. مسوولان یک باغ وحش در استرالیا از آنجا که نمی‌توانستند از این پسر بچه شیطان شکایت کنند، مجبور شدند تا پدر و مادر او را به دادگاه احضار کنند. علت شکایت این است که این پسرک زیادی زبل با ورود پنهانی به باغ وحش، حیوانات کوچک آنجا را شکار می‌کرد تا با آنها، بچه کروکودیل دست‌آموز خودش را سیر کند. در این مدت، او یک‌لاک‌پشت، 4 مارمولک زبان آبی، 2 دراگون ریش‌دار، 2 سوسمار شاخ دار و یک گوانای ماده بالغ را در فهرست غذایی صبحانه و نهار کروکودیلش قرار داده است؛ با این‌که شجاعت و شهامت این پسرک، مسوولان باغ وحش را تحت تاثیر قرار داده، اما از آنجا که برخی از این جانوران، واقعا کمیاب و نادر بودند، خانواده او باید پاسخگو باشند.
کد خبر: ۲۰۷۴۵۴

توطئه افزایش قیمت تخم‌مرغ در آمریکا

رویترز: رستورانی در نیویورک از 13 تولیدکننده عمده و 3 گروه بزرگ فروشنده تخم‌مرغ شکایت کرده است که در
8 سال گذشته با کاهش عرضه تخم‌مرغ قیمت آن را بالا برده‌اند.

این در شرایطی است که وزارت دادگستری آمریکا نیز این روزها درصدد تحقیق درباره نقض احتمالی مقررات ضدتراست در صنعت تولید تخم‌مرغ برآمده است.

رستوران خانوادگی فالکنر ادعا می‌کند متهمان در توطئه‌ای شرکت کردند که باعث کاهش عرضه تخم‌مرغ و افزایش قیمت آن شد. در شکوائیه این رستوران نوشته شده هدف توطئه متهمان کنترل عرضه با کاهش تولید و ایجاد کمبود مصنوعی و افزایش قیمت‌ها بود.

فرود آزاد روی اورست‌

رویترز: دیروز 3 اسکی‌باز برای نخستین‌بار با چتر نجات بر قله اورست فرود آمدند. از 32 اسکی بازی که از 10 کشور جهان در کاتماندو جمع شده بودند تا برای اولین‌بار با چتر نجات روی بلندترین قله جهان فرود آیند، سرانجام دیروز 3نفر موفق به این کار شدند و از ارتفاع 142 متری بالای قله، پایین پریدند. این 3 نفر از بریتانیا، کانادا و نیوزیلند اولین افرادی هستند که موفق به انجام این فرود آزاد شده‌اند. این فرود 30  ثانیه طول کشید، سپس آنها چترهایشان را باز کردند و با اسکی‌هایشان روی تیغه کناری قله، با موفقیت سر خوردند و به طرف پایین سرازیر شدند. آنها از ماسک اکسیژن استفاده کردند و چترهای بزرگ‌تر از حد معمول داشتند تا بتواند در برابر هوای رقیق آن ارتفاع، از آنها محافظت کند.

رئیس قطار؛ یک گربه چند میلیون دلاری‌

گربه‌ای به اسم «تاما»، رئیس ایستگاه قطار کیشی در ژاپن است. تاما در این محله به دنیا آمد و در همانجا بزرگ شد. او میلیون‌ها دلار درآمد برای شهرش تولید می‌کند: جذابیت مقاومت‌‌ناپذیر تاما باعث می‌شود هزاران گردشگر برای دیدن او به شهر کینو کاوا در غرب ژاپن بروند و تاما را در یونیفورم که مشغول گشتزنی در ایستگاه است تماشا کنند.

با توجه به این که سال 2007 بیش از 55 هزار نفر فقط برای دیدن تاما رفتند، 1/1 میلیارد ین (44/10 میلیون دلار)‌ درآمد اضافی به اقتصاد محل تزریق شد. کاتسو هیرو میا موتو، استاد دانشکده حسابداری دانشگاه کانسای گفت: فروش مجموعه عکس‌ها و دیگر وسایل مربوط به رئیس این ایستگاه نیز تاثیر اقتصادی فراوانی دارد.

حضور تاما در یک برنامه تبلیغاتی تلویزیونی بتازگی 280‌میلیون ین درآمد داشت. تاما از ژانویه 2007  که شرکت راه‌آهن آن را رسما به عنوان «رئیس ایستگاه» منصوب کرد  به شهرت ملی دست یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها