فارس: سرلشکر صفوی از ابلاغ شرح وظایف و مأموریت‌های حوزه دستیاری و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا به خود خبر داد.سردار سرلشکر رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور مرتبط با نیروهای مسلح با اعلام این خبر گفت: رهبر انقلاب و فرمانده معظم کل قوا 11 وظیفه و ماموریت را به من ابلاغ کردند که این وظایف و ماموریت‌ها غیر از وظایف عادی سپاه، ارتش و ستادکل نیروهای مسلح بوده و وظایفی است که در حیطه مسوولیت آنها قرار ندارد.
کد خبر: ۲۰۷۰۶۵

حمایت رئیس مجمع عمومی سازمان ملل‌ از عضویت ایران در شورای امنیت‌

فارس: رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در گفتگو با خبرنگاران به صورت تلویحی از بحث انتخاب ایران به عنوان یکی از اعضای غیردائم شورای امنیت دفاع کرد.

میگل د اسکوتو براکمن که از سال 1979 تا 1990 وزیر امور خارجه نیکاراگوئه نیز بوده است، گفت: هم‌اکنون برخی اعضای شورای امنیت وجود دارند که اقداماتی بی‌نهایت بدتر از آنچه ایران می‌تواند انجام دهد، مرتکب می‌شوند.

تایید شهادت چند تن از گروگان‌های حادثه سراوان‌

جام جم: فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، شهادت تعدادی از گروگان‌های گروه تروریستی جندالله وابسته به عبدالمالک ریگی توسط اعضای این گروه را تایید کرد.سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در رابطه با آخرین وضعیت گروگان‌های حادثه سراوان گفت: سربازی که از سوی گروگانگیرها آزاد شده است از سلامت 7 نفر از گروگان‌ها خبر داده و براساس شواهد، ما فکر می‌کنیم تعدادی از گروگان‌ها به شهادت رسیده باشند.

میرابوطالبی سفیر ایران در پاریس شد

فارس: سیدمهدی میرابوطالبی به جای علی آهنی، سفیر ایران در فرانسه شد.سیدمهدی میرابوطالبی سوابقی همچون  سفیر ایران در ترکمنستان و مدیریت عامل منطقه پارس جنوبی را در کارنامه کاری خود دارد.

معارفه معاون سیاسی وزیر کشور

فارس: مراسم معارفه کامران دانشجو، معاون جدید سیاسی وزارت کشور روز گذشته برگزار شد.پیش از این علیرضا افشار این سمت را به عهده داشت که چندی پیش طی حکمی از سوی وزیر کشور به سمت مشاور فرهنگی این وزارتخانه منصوب شد.

2 پیش‌شرط خاتمی برای اعلام کاندیداتوری‌

ایسنا: سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهور سابق کشورمان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دهم، 2 پیش‌شرط تعیین کرد. خاتمی اولین پیش‌شرط را تفاهم با ملت بر سر خواسته‌هایشان اعلام کرد و گفت: به اعتقاد من، خواست قلبی و تاریخی مردم ایران آزادی، پیشرفت و عدالت است که در عین سازگاری با دین و ارزش‌های معنوی و فرهنگی تحقق می‌یابد.

وی در بیان پیش‌شرط دوم خود نیز گفت: باید دید که با سازوکارهای موجود تا چه حد امکان عملی کردن برنامه‌ها برای رئیس‌جمهوری فراهم است.

ایران از روسیه بالگرد‌های کاموف می‌خرد

فارس: روسیه بالگرد‌های معروف و پیشرفته کاموف را که جزو پیشرفته‌ترین پرنده‌‌های دنیا محسوب می‌شوند، به ایران صادر می‌کند.خبرگزاری ریا نووستی گزارش داد که رمان چرنیشف، مدیر اجرایی شرکت کاموف اعلام کرده است؛ کمپانی هلیکوپترسازی کاموف امیدوار است تا پایان سال 2008 قرارداد صدور بالگرد‌های خود به ایران را امضا کند.بالگرد‌های کاموف در انواع نظامی و غیرنظامی جزو پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین پرنده‌‌های دنیا در کلاس خود محسوب می‌شوند و بالگرد تهاجمی کاموف نیز از معروف‌ترین بالگرد‌های جهان در کنار بالگردی چون آپاچی به حساب می‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها