رقابت بر سر دبیرکلی کمیته ملی المپیک است‌

همه چشم‌ به رئیس دارند

در حالی که برای ثبت‌نام در انتخابات کمیته ملی المپیک، هنوز پای هیچ‌کس به ساختمان 4‌طبقه خیابان گاندی باز نشده تا فعلا همه چیز به گمانه‌زنی‌ها منحصر شود، اما رقابت اصلی بر سر احراز پست دبیرکلی است و با حضور احتمالی رئیس ورزش برای ریاست، همه می‌خواهند معادله حضور خود را در تطبیق با این موضوع به اجرا بگذارند.
کد خبر: ۲۰۶۹۳۰
اگرچه رضا قراخانلو ، رئیس فعلی کمیته ملی المپیک دیروز رسما به خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که در انتخابات ریاست کمیته ثبت‌‌نام خواهد کرد تا به قول خود، پروژه نیمه‌کاره‌اش در 4 سال گذشته را تکمیل کند اما در طرف دیگر معادله ، هنوز تلاش‌های امیررضا خادم برای حضور در انتخابات به جایی نرسیده تا او که هیچ فکر نمی‌کرد با مانع قانونی برای کاندیدا شدن مواجه شود، فعلا خود را از تکاپو نیندازد و به دنبال این باشد که با موج رسانه‌ای، بهانه‌ای برای حضور خود در انتخابات 7 آبان ماه بتراشد.

علی کفاشیان، دبیر کل فعلی کمیته ملی المپیک دیروز آب پاکی را روی دست امیررضا خادم ریخت و اعلام کرد 2‌نماینده المپین‌ها برای حضور در مجمع، هادی ساعی و حسین رضازاده هستند و خادم نمی‌تواند به جای یکی از این دو در انتخابات شرکت کند.

به گفته کفاشیان، ساعی و رضازاده انتخاب شده مجمع هستند و نمی‌توانند بشخصه این حق ایجاد شده را به دیگری واگذار کنند.

با این حال، امیررضا خادم که قصد عقب‌نشینی ندارد و نمی‌خواهد خیلی زود آمال خود را بر باد رفته ببیند، در مقام پاسخ به اظهارات کفاشیان گفت، وی تحت چه مستندات قانونی این حرف را می‌زند.

خادم معتقد است از آنجا که ساعی و رضازاده قصد کاندیدا شدن در انتخابات را ندارند و صرف رای دادن در مجمع شرکت می‌کنند، می‌توانند حق خود را به وی تفویض کنند.

مدعیان سرسخت دبیرکلی‌

آنچه در این وسط می‌ماند، قضیه دبیرکلی است که مدعیانی سرسخت دارد و ابایی نیز از این ندارند که جسته و گریخته و با پیغام و پسغام بخواهند دیگری را از میدان رقابت خارج ساخته، به نوعی از کاندیداتوری پشیمان سازند.
گزینه‌های مطرح این عرصه بهرام افشارزاده، شاهرخ شهنازی، وحید مرادی و علی مرادی هستند که این توانایی را در خویش می‌بینند در پست دبیرکلی، بار ورزش قهرمانی ایران را برای 4 سال و بویژه از بعد ارتباطات بین‌الملل ورزش به‌سامان رسانند و شرایط بهتری فراهم آورند.

هرچند «جام‌جم» برای هریک از کاندیداهای پست دبیرکلی و حتی ریاست کمیته ملی المپیک این حق را قائل است که بتوانند برنامه‌ها و نظرات خویش را برای بهبود امور به جامعه ورزش و بویژه اعضای مجمع ارائه کنند، اما از آنجا که در شماره گذشته مطلبی در ارتباط با شاهرخ شهنازی درج شده بود، باید اشاره کنیم وی به هیچ وجه ناراحتی قلبی ندارد و با روزی 14، 15 ساعت کار بی‌وقفه در عرصه ریاست فدراسیون تنیس روی میز و همین‌طور مشاورت بین‌الملل رئیس سازمان تربیت بدنی مشغول کار است.

شهنازی که به لحاظ بین‌الملل دارای تجارب ذی‌قیمتی است در المپیک 2000 سیدنی در مسوولیت سرپرستی کاروان ورزش ایران ایفای نقش کرد تا با حضور در مجامع آسیایی و جهانی تنیس روی میز، در تصمیم‌گیری‌های کلان این رشته اثرگذار باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها