رییس جمهور ونزوئلا گفت: آمریکای جنوبی باید به یک قدرت مهم در این دنیای چند قطبی تبدیل شود. وی در عین حال به آمریکا توصیه کرد که یاد بگیرد به اظهارنظر‌ها و پیشنهاد‌ها گوش فرا بدهد.
کد خبر: ۲۰۶۷۹۳
به گزارش ایسنا، هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا، در گفت‌وگو با رادیو ونزوئلا خاطر نشان کرد: آمریکای جنوبی و حوزه دریای کارائیب باید در عرصه‌ی قدرت امروز جهان نقش مهمی ایفا کنند.

چاوز در پاسخ به این سوال که آیا پس از تقویت امور نظامی میان ونزوئلا - روسیه دوران جنگ سرد دیگری در راه است، خاطر نشان کرد که شروع جنگ سرد دیگری عملا غیر ممکن است.

چاوز تاکید کرد: یک دنیای چند قطبی در جهان شکل گرفته است.

رییس جمهور ونزوئلا با اشاره به مانور‌های دریایی آتی میان کاراکاس - مسکو تصریح کرد: حضور نیروی دریایی روسیه در ونزوئلا مثبت است.

وی افزود: ناوگان ششم آمریکا نیز در حال حرکت به سوی آبهای حوزه دریای کارائیب است. نیروی دریایی فرانسه نیز نیروهایی را برای انجام مانور به سوی این آبها اعزام کرده است.

چاوز با اشاره به اوضاع فعلی در دنیا تصریح کرد: پس از فروپاشی شوروی سابق و انحطاط آمریکا، دنیای جدیدی متولد شده است. دنیای چند قطبی توسط روسیه، چین و اروپا شکل گرفته است. امپراتوری آمریکا دیگر هرگز قدرت ندارد.

رییس جمهور ونزوئلا در ادامه اظهار داشت که دولت آمریکا باید یاد بگیرد پیام‌های اقتصادی، ژئوپلیتکی و سیاسی در مجامع بین‌المللی را بخواند و به آن‌ها گوش فرا بدهد.

وی افزود، جرج بوش رییس جمهور آمریکا، در حالی کاخ سفید را ترک می‌کند که مانند یک آدم بی‌سواد نسبت به دیدگاه‌های ژئوپلتیکی و تاریخی است. این موضوع بسیار خوب است که روزی در کنار یک رییس جمهور از آمریکا بنشینیم که به حرف‌های همه گوش ‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها