گروه سیاسی: یک شب قبل از قرائت گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره صحت مدرک علی کردان، وزیر کشور در صحن علنی، خود وی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور به جعلی بودن مدرک دکتری افتخاری خود اذعان کرد؛ اما این پایان ماجرا نبود چرا که فردای آن روز در مجلس اعلام شد که مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس نیز ندارد.کردان همچنین اعلا‌م کرد ازکسی که این مدرک جعلی را به او داده شکایت کرده است. علی عباسپور، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزارش خود را درباره مدرک کردان سه‌شنبه هفته پیش در جلسه‌ غیرعلنی غیررسمی برای نمایندگان قرائت و در آن تصریح کرد براساس نظر رسمی وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری مدرک دکتری افتخاری کردان بر اساس روند متعارف دانشگاهی نیست و اصولا این گونه مدرک با امضای رئیس دانشگاه اعتبار خواهد داشت که در مدرک ارائه شده کردان دیده نمی‌شود.
کد خبر: ۲۰۶۷۷۸

عباسپور در مورد مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس کردان نیز گفت: براساس بررسی‌ها مشخص شد در ابتدای تاسیس دانشگاه آزاد که ورود به یک مقطع، مدرک مقطع پایین‌تر را نیاز نداشت، آقای کردان در واحد تهران جنوب در این دو دوره لیسانس و فوق‌لیسانس همزمان واحدهایی نه به طور کامل گذراند اما پس از تصمیم مراجع قانونی که برای این گونه دانشجویان ترتیباتی برای کسب این گونه مدارک قائل می‌شدند، وی پیگیر موضوع برای کسب مدرک نبوده لذا دانشگاه آزاد اسلامی نیز مدرکی در این زمینه ارائه نکرده است.پس از قرائت گزارش عباسپور درباره مدرک کردان، علی لاریجانی، رئیس مجلس تاکید کرد: لازم بود این مطلب از نظر نمایندگان روشن باشد، بعد هم براساس مصالح کشور تصمیم‌گیری شود. این که تصمیم درباره کردان چه خواهد بود، گمانه‌های مختلفی وجود دارد. در حالی که عباسپور بعد از قرائت گزارش خود در جمع خبرنگاران با تردید پاسخ داد که فکر نمی‌‌کنم بحث استیضاح کردان در مجلس مطرح شود، محمد دهقان، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفتگو با مهر، با تاکید بر این که فضای مجلس آماده استیضاح کردان است، یادآوری کرد که هزینه استیضاح برای کردان بسیار بیشتر از استعفاست. وی تاکید کرد نمایندگان به این نتیجه رسیده‌اند که ناراستی کردان موجب شده است که هزینه سنگینی به دولت و شخص احمدی‌نژاد تحمیل شود که سرریز این هزینه به مجلس تحمیل شده است. نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس با بیان این که به نظر نمایندگان ادامه فعالیت کردان در وزارت کشور به صلاح کشور و خود او و حتی به صلاح رئیس‌جمهور نیست، گفت: عاقلانه‌ترین راه این است که کردان بسرعت استعفا کند و اگر حاضر به استعفا نباشد، طبیعتا کسانی که او را بالا برده‌اند و بر کرسی نشانده‌‌اند او را پایین خواهند کشید.

در این حال اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور درخصوص مدرک تحصیلی جعلی کردان در نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس تاکید کرده است: از اعضای هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود بدون هیچ‌گونه مسامحه، امانت مردم را بخوبی پاسداری کنید. این اتحادیه در نامه خود تصریح کرده است: متاسفانه شفافیت گفتار و تصمیم از سوی هیات رئیسه مجلس درخصوص ابهامات موجود در تخلفات صورت گرفته از سوی وزیر کشور به چشم نمی‌خورد و تصمیمی برای برخورد در این خصوص اتخاذ نمی‌شود و این شائبه را در اذهان عمومی تقویت می‌کند که اعضای هیات‌ رئیسه مجلس منافعی در ادامه روند این تخلف دارند که حاضر نیستند در مقابل آن عکس‌العمل نشان دهند.

علی مطهری: بهترین مصلحت اندیشی استعفا ست‌

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس هشتم نیز خواستار استعفای وزیر کشور یا عزل او از سوی رئیس‌جمهور شد و گفت: آقای کردان در بیان سوابق خود به مجلس دروغ گفته و بر این اساس، صلاحیت ادامه فعالیت به عنوان وزیر کشور را ندارد.

علی مطهری که با مهر گفتگو کرد، یادآور شد: در درجه اول خود آقای کردان باید استعفا کند و اگر این کار را نکند، رئیس‌جمهور باید او را عزل کند و در صورتی که این اتفاق نیفتد، مجلس باید وارد عمل شود و کردان را استیضاح و عزل کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در ارتباط با آقای کردان اصلا بحث بر سر مدرک تحصیلی نیست و اگر ایشان از اول به مجلس می گفت من فوق دیپلم دارم اما مدیر خوبی هستم، ممکن بود مجلس به وی رای اعتماد دهد اما این‌که به دروغ به نمایندگان بگوید مدرک دکتری یا فوق لیسانس و لیسانس دارم، کار غلطی بود و چنین کسی قطعا نباید وزیر باشد.

مطهری درپاسخ به این سوال که منظور رئیس مجلس از این‌که در پی گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات پیرامون مدرک تحصیلی کردان اعلام کرده که براساس مصلحت تصمیم‌گیری خواهد شد، چیست؟ گفت: مصلحت را هر کس طبق نظر خودش تشخیص می‌دهد و به نظر ما بهترین مصلحت این است که خود آقای کردان به عنوان تصمیم‌گیر اصلی استعفا کند و در درجه دوم رئیس‌جمهور نقش دارد و مجلس در جایگاه بعدی قرار دارد و اگر از طرف کردان و آقای احمدی نژاد اتفاقی نیفتد، احتمال این‌که مجلس وارد عمل شود و طرح استیضاح را مطرح کند، زیاد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها