رئیس‌جمهور در دیدار با وزیرخارجه ونزوئلا:

اوضاع جهان در حال تغییر است

محمود احمدی‌نژاد گفت: سیستم‌های مدیریت اقتصادی جهان با شکست مواجه شده و اوضاع جهان نیز به نفع عدالت‌خواهان در حال تغییر است.
کد خبر: ۲۰۶۶۱۶

به گزارش فارس ، محمود احمدی‌نژاد بعدازظهر امروز (یکشنبه) در دیدار وزیر امور خارجه ونزوئلا با اشاره به اینکه شرایط جهانی به نفع ایران و ونزوئلا در حال تغییر است، گفت: تاکنون تحولات زیادی اتفاق افتاده و تحولات بزرگتری در راه است و اوضاع جهان نیز به نفع عدالت‌خواهان در حال تغییر است.

وی افزود: شرایط جهانی زمینه را برای همکاری هر چه بیشتر جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا فراهم کرده و امروز برای افزایش همکاری ها و مناسبات دوجانبه و بین‌المللی نیازمند اتخاذ تصمیمات بزرگ هستیم.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: امواج ضدامپریالیستی در کل دنیا هر روز شتاب بیشتری پیدا می‌کند و باید شرایط جدید را به نفع ملت‌های جهان مدیریت کنیم. برنامه‌ها و همکاری‌های ایران و ونزوئلا می‌تواند الگوی همکاری دوجانبه در مبارزات ضدامپریالیستی باشد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ساختارهای موجود در جهان ناکارآمدی خود را نشان داده‌اند، اظهار داشت: با توجه به اینکه سیستم‌های مدیریت اقتصادی جهان با شکست مواجه شده، ضروری‌است ساختارهایی خارج از ساختار موجود تأسیس کرده و اقدامات خود را بر مبنای آن انجام دهیم در چنین صورتی بسیاری از کشورها به این ساختار جدید خواهند پیوست.

وی تصریح کرد: در مقابله با بی‌عدالتی تا جایی باید پیش برویم که همه کشورها و ملت‌ها به حرکت ضدامپریالیستی بپیوندند. کشورهایی که مناسبات خود را خارج از نظام سلطه تنظیم کنند، در آینده می‌توانند ضمن حفظ استقلال و موجودیت خود به الگویی برای دیگر کشورها تبدیل شوند.

نیکولاس مادارو وزیر خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار، گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه میان تهران وکاراکاس را مورد تأکید قرار داد و با ارائه گزارشی از روند اجرای موافقت‌نامه‌های دوجانبه، خواستار تسریع در عملیاتی شدن این موافقت‌نامه‌ها شد.

وی با بیان اینکه بحران‌های سیاسی، اخلاقی و اقتصادی به صورت زلزله‌ای ویرانگر در ایالات متحده آمریکا بروز کرده است، تصریح کرد: انتخاباتی که در آمریکا انجام خواهد شد بحران را در این کشور هر چه بیشتر عمیق‌ خواهد کرد، از اینرو شرایط موجود موقعیت مناسبی است که مشارکت‌ها و همکاری‌های خود را تسریع دهیم.

وزیر خارجه ونزوئلا خاطر نشان کرد: سالی که گذشت برای کشورهای آمریکای لاتین سالی همراه با نبرد و مبارزه شدید اما در عین حال پیروزی و استحکام کشورهای این منطقه بود.

وی خطاب به رئیس‌جمهور کشورمان خاطر نشان کرد: وقتی تحلیل شما از اوضاع جهان در سال 2006 را با امروز مقایسه می‌کنم می‌بینیم درست همان چیزی است که هم‌اکنون در حال وقوع است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها