وزیر امور خارجه آمریکا گفت: دولت این کشور هنوز ایجاد دفتر منافع در ایران را به منظور بهبود ارتباط میان مردم دو کشور در دست بررسی دارد.
کد خبر: ۲۰۶۵۷۳

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «کاندولیزا رایس» با اظهارات امروز خود گزارش‌های خبری روز شنبه مبنی بر واگذاری تصمیم‌گیری درباره این مسئله به دولت بعدی آمریکا را رد کرد.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس گزارش داده بود دولت بوش طرح‌ها برای ایجاد "دفتر دیپلماتیک" در ایران را به خاطر هراس از تاثیر آن بر رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا و احتمال برداشت مداخله سیاسی از آن کنار گذاشته است.

دو نفر از مقامات آشنا به امر که خواستند به خاطر حساسیت موضوع نامشان فاش نشود اعلام کردند تصمیم بر این گرفته شده تصمیم‌گیری در این رابطه به دولت بعدی آمریکا محول شود چرا که این امر در زمان کنونی به منزله مشوقی برای سخت‌گیری سیاسی ایران در مباحث هسته‌ای بخصوص در زمانی خواهد بود که موضوع ایران به بخش اصلی رقابت میان "باراک اوباما"، نامزد دموکرات‌ها و "جان مک‌کین" نامزد جمهوریخواهان در انتخابات نوامبر بدل گشته است.

اما وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به خبرنگاران گفت:‌ «ما به بررسی این مسئله ادامه می‌دهیم.»
وی افزود: «فکر می‌کنم این یک موضوع جالب است اما ما قصد داریم این مسئله را به خاطر منافعی که برای روابطمان با مردم ایران دارد، بررسی کنیم.»

رایس در پاسخ به پرسش دوباره خبرنگاران مبنی بر این که آیا هنوز فرصتی برای ایجاد چنین دفتری پیش از پایان دوران ریاست جمهوری جرج بوش هست، تاکید کرد: «ما هنوز در حال بررسی این مسئله هستیم.»

ایران و آمریکا از سال 1979 تاکنون روابط دیپلماتیک ندارند و مقامات آمریکایی نیز اعلام کرده‌اند ایجاد دفتر منافع در تهران به منظور افزایش پل ارتباطی میان مردم دو کشور است.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها