«سیلویان بر» تحلیلگر اقتصادی شبکه فرانس24 خاطر نشان کرد به احتمال زیاد اروپا از بحران مالی امریکا فعلا در امان مانده است.
کد خبر: ۲۰۵۹۱۸

به گزارش واحدمرکزی خبر، این تحلیلگر اقتصادی افزود: نخست باید خاطر نشان کرد بانکهای اروپایی نسبتا محتاط عمل کردند و به سوی سرمایه گذاری هایی نظیر وام مسکن امریکا و اوراق بهادار نرفتند سپس باید یاداور شد بانکهای اروپایی بانکهای عمومی هستند یعنی بانکها تواما بانک سرمایه گذاری و بانک سپرده گذاری هستند و درصورتی که یکی از بخشهای بانک نظیر شعبه سرمایه گذاری مشکل داشته باشد شعبه سپرده گذاری ان به نجاتش می شتابد. در حقیقت مشکل اصلی بانکهای اروپایی امروزه کمبود نقدینگی است.

بانکهایی که نقدینگی دارند به علت بی اعتمادی به بانکهای دیگر وام نمی دهند در نتیجه نرخ بهره بین بانکی به هفت درصد رسیده است در حالی که بانک مرکزی امریکا می خواهد نرخ بهره را در سطح دو درصد حفظ کند. امروزه بانکها برای تامین اعتبار مشکلات جدی دارند و روز به روز امور خود را پیش می برند. هر چند بانک مرکزی اروپا میلیاردهایورو به بانکها تزریق کرده است این ارقام برایشان کافی نبوده است.

پیامد این وضع برای مردم اروپا نیز ملموس خواهد بود. افراد حقیقی اروپایی برای دریافت وام مسکن روز به روز مشکلات بیشتری خواهند داشت و شرکتها نیز در وضعی دشوار به سر خواهند برد زیرا به علت کمبود اعتبار بسیاری از شرکتها ممکن است در پرداخت مالیات خود مشکلاتی داشته باشند و ورشکسته شوند . 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها