مدیر سامانه هوشمند کارت سوخت گازوئیل:

گازوییل از اول آبان فقط با کارت سوخت عرضه می‌شود

مدیر سامانه هوشمند کارت سوخت گازوییل با اشاره به اینکه تاکنون 460 هزار کارت برای دارندگان خودروهای دیزلی صادر شده، گفت: از ابتدای آبانماه گازوییل فقط با کارت سوخت عرضه می‌شود.
کد خبر: ۲۰۵۵۱۳

عبدالرضا امینی در گفتگو با خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت کارت سوخت گازوئیل گفت: تاکنون 460هزار کارت برای دارندگان خودروهای دیزلی صادر شده است و بیش از 90 درصد آنها تحویل صاحبان خودروها شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت سوخت و حمل و نقل برای خودروهای پلاک ایران فقط کارت سوخت صادر شده است.
امینی تصریح کرد: تاکنون 75 درصد جایگاه‌های کشور به سیستم هوشمند کارت سوخت گازوئیل تجهیز شده است و حدود 50 درصد آن راه‌اندازی شده است.

وی گفت: به دلیل نبود آمار واقعی از دارندگان خودروهای دیزلی پیش‌بینی می‌شد 600 تا 700 هزار خودروهای نفت‌گاز سوز در کشور وجود داشته باشد اما تاکنون آمار دقیقی از این موضوع به دست نیامده است.

امینی اضافه کرد: از 50 درصد باقیمانده جایگاه‌ها برای نصب تجهیزات، حدود 25 درصد آن به دلیل کمبود قطعات کار نصب آنها باقی مانده است که تا دو هفته آینده این مشکل مرتفع خواهد شد.

وی تاکید کرد: در جایگاه‌ها کارت مخصوصی برای جایگاه‌داران تعبیه شده است تا کسانی که تاکنون موفق به دریافت کارت خود نشده‌اند از آن استفاده کنند.

مدیر سامانه هوشمند کارت سوخت گازوئیل در ادامه گفت: متاسفانه به دلیل استنباط غلط، برخی از دارندگان خودروهای دیزلی با وجود در دست داشتن کارت سوخت خود از کارت جایگاه استفاده می‌کنند که این موضوع باعث بروز برخی مشکلات برای ما شده است.

وی افزود: در حالیکه صاحبان خودرو می‌توانند با استفاده از کارت خود به سهولت سوخت‌گیری کنند زیرا بحث سهمیه‌بندی برای گازوئیل مطرح نیست.

امینی اضافه کرد: چهار رقم آخر کد ملی صاحبان خودروهای دیزلی به عنوان رمز کارت تعبیه شده است که افراد می‌توانند آن را تغییر دهند و وجود رمز برای کارت‌های سوخت گازوئیل اجباری است.

امینی در ادامه گفت: از 1800 جایگاه فعال در کشور حدود 400 جایگاه درحال نصب تجهیزات سامانه هوشمند سوخت گازوئیل هستند که تا دو هفته دیگر تکمیل خواهد شد.

وی افزود: بر اساس دستورات و برنامه‌ریزی‌ها اولویت راه‌اندازی جایگاه‌ها به مناطق مرزی داده شده است و هم اکنون در این نقاط کشور مشکلی وجود ندارد.

امینی تاکید کرد: درباره میزان مصرف گازوئیل و صرفه‌جویی آن با استفاده از کارت سوخت نیز پس از راه‌اندازی کامل جایگاه‌ها و عدم عرضه سوخت بدون کارت می‌توان اظهار نظر کرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها