دبیر ستاد توزیع سهام عدالت استان تهران گفت: نمایندگان دستگاه‌های اجرایی باید تا 6 مهر ماه مدارک شاغلان و بازنشستگان را به شرکت تعاونی عدالت شهرستانی تحویل دهند.
کد خبر: ۲۰۳۸۱۱
به گزارش روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان تهران، محمدرضا تجلی‌پور افزود: از شاغلان و بازنشستگان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، ادارات دولتی، دانشگاه‌ها و نیروهای مسلح ساکن استان تهران دعوت می‌شود برای تسریع و تسهیل ثبت‌نام در شرکت تعاونی عدالت شهرستانی و بهره‌مندی از سود سهام عدالت عملکرد سال 1386 ضمن مراجعه به دستگاه محل خدمت و دریافت دعوتنامه‌های سهام عدالت، مدارک خود و افراد تحت تکفل را حداکثر تا 6 مهر ماه به نماینده دستگاه محل خدمت تحویل دهند.

وی افزود: نمایندگان دستگاه‌های اجرایی پس از جمع‌آوری مدارک، به نمایندگی از شاغلان و بازنشستگان نسبت به ثبت‌نام آنها در شرکت تعاونی عدالت شهرستانی اقدام می‌کنند. تجلی‌پور گفت: نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و تعدادی از شاغلان و بازنشستگان در‌خصوص عملیات ثبت‌نام از مشمولان مرحله سوم طرح واگذاری سهام عدالت سوالاتی داشته‌اند که پاسخ آنها در سایت http://te.mefa.ir درج شده است.

خرید و فروش سهام عدالت فعلا غیرقانونی است

در همین حال، مدیرعامل کارگزاری سهام عدالت گفت: خرید و فروش کنونی سهام عدالت غیرقانونی است و این اقدام فقط از طریق بازار فرابورس در آینده امکانپذیر خواهد بود.

محمدجواد شیخ در گفتگو با فارس، در رابطه با خرید و فروش سهام عدالت در حال حاضر اظهار کرد: در برخی استان‌ها مانند اصفهان، شنیده شده که گروهی از دارندگان سهام عدالت بخصوص دو دهک پایین اقدام به فروش سهام عدالت خود به دیگران می‌کنند که این رویه از نظر سازمان خصوصی‌سازی و کارگزاری سهام عدالت غیرقانونی است.

وی ادامه داد: سود سهام عدالت فقط به همان دریافت‌کنندگان اصلی داده خواهد شد و خریداران سهام عدالت از نظر قانونی مشمول دریافت سود سالیانه نمی‌شوند.

مدیرعامل کارگزاری سهام عدالت با بیان این که در تهران معامله سهام عدالت به ندرت انجام شده است، تصریح کرد: سهام کارمندان دولت تا زمان پرداخت اقساط کامل وثیقه است و امکان خرید و فروش سهام این گروه نیز وجود ندارد، مگر این‌که اضافه بر ارزش سهام عدالت معامله شود که این روند نیز غیرقانونی است.

شیخ تصریح کرد: عرضه کنندگان سهام عدالت (فعلا دارندگان مرحله اول) باید تا راه‌اندازی بازار فرابورس و حضور شرکت‌های تعاونی در این بازار صبر کنند و تا آن زمان راهی برای فروش قانونی سهام عدالت وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها