با پیشنهاد فدراسیون ایران و تایید سازمان تربیت ‌بدنی

ایران از عضویت در فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای انصراف داد

فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای ایران از عضویت در فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای اعلام انصراف کرد.
کد خبر: ۲۰۳۷۲۵

به گزارش ایسنا ، بر اساس پیشنهاد فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای ایران و تایید سازمان تربیت بدنی، انصراف ایران از عضویت در فدراسیون بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای رسما اعلام شد.

روابط عمومی این فدراسیون در نمابری، دلایل این تصمیم را به این شرح اعلام کرده است:«پیرو مذاکرات و مکاتبات متعدد دو و نیم سال گذشته (سابقه این مشکلات در دوره مدیریت قبلی این فدراسیون) و با توجه به برطرف نشدن مشکلات فی‌مابین ، بر اساس پیشنهاد این فدراسیون و تایید سازمان تربیت بدنی بدینوسیله مراتب انصراف فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای جمهوری اسلامی ایران از عضویت در فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای را اعلام می‌داریم».

اهم دلایل این اقدام به شرح ذیل می‌باشد:

1 ـ فدراسیون بین‌المللی هیچ نقشی برای فدراسیون ملی جمهوری اسلامی ایران که مبدا این ورزش است، قائل نبوده حتی نقشی کم رنگ‌تر از سایر اعضاء (افغانستان ، تاجیکستان و...)

2 ـ فدراسیون بین‌المللی خارج از وظایف و حیطه اختیارات خود علیرغم امضاء توافق نامه فی‌مابین همواره به طور مستمر در امورات داخل کشور و فدراسیون ملی دخالت کرده و به تذکرات داده شده نیز توجهی نمی‌کند.

3 ـ بسیاری از آیین نامه‌ها، قوانین و مقررات ورزش باستانی و کشتی پهلوانی بدون توجه به نظرات کارشناسی فدراسیون ملی، تدوین و در دنیا نشر می‌یابد در حالی که ‌باید مبانی فنی این ورزش طبق نظرات فنی فدراسیون ملی (به عنوان کشور مبداء) تنظیم شود. ضمن آنکه ظرفیت و اشراف فنی فدراسیون ملی کاملا واضح و غیر قابل انکار است.

4 ـ بسیاری از سیاست‌ها و اقدامات فدراسیون بین‌المللی، منطبق و هماهنگ با سیاست‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وسازمان تربیت بدنی کشور نیست.

5 ـ اصول فرهنگی و فنی حاکم بر ارزش‌ها و اصالت‌های این ورزش در ترویج و توسعه جهانی آن ، مورد نظر ، دقت و رعایت فدراسیون بین‌الملی قرار نمی‌گیرد.

بدیهی است پس از تاریخ اعلام انصراف از عضویت (27 شهریور87) هیچ تیم یا نماینده‌ای به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران حق حضور در فعالیت‌های آن فدراسیون را نخواهند داشت.


این فدراسیون اعلام کرده است، برای تشریح و توضیحات بیشتر در این زمینه، ساعت 11 صبح فردا ، یک‌شنبه 31 شهریور «علیرضا صفارزاده» رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای ایران در نشستی خبری با حضور نمایندگان محترم رسانه‌های جمعی به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها