محمدعلی خطیبی گفت: ایران، پیشنهاد میزبانی دبیرخانه مجمع کشورهای صادرکننده گاز را به صورت رسمی به اعضای این مجمع ارائه کرده است.
کد خبر: ۲۰۳۴۶۶

رئیس هیات ایرانی کمیته کارشناسان ارشد مجمع کشورهای صادرکننده گاز در گفتگو با شانا اظهار کرد: ایران داوطلب ایجاد مقر مجمع شده و اعلام کرده است که تسهیلات ویژه‌ای برای این کار در نظر خواهد گرفت.

خطیبی، دیگر کشورهای داوطلب برای میزبانی دبیرخانه مجمع را مصر، روسیه، قطر و الجزایر عنوان کرد و ادامه داد: البته ایران، قطر و مصر به صورت کتبی تقاضای خود را ارائه کرده ولی الجزایر و روسیه هنوز تقاضای خود را مکتوب نکرده‌اند.

نماینده ایران در هیات عامل اوپک یادآور شد: ممکن است در نشست کارشناسی آتی این مجمع که 17 و 18 مهر ماه برگزار می‌شود، درباره محل دبیرخانه مجمع مذاکره شود، اما تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص در اجلاس وزرای مجمع صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اجلاس وزرای مجمع کشورهای صادرکننده گاز روز 28 آبان در مسکو برگزار می‌شود و در این اجلاس، اساسنامه نهایی مجمع به تصویب وزیران می‌رسد.ایران، الجزایر، مصر، اندونزی، لیبی، مالزی، روسیه، نیجریه، امارات، قطر، ونزوئلا، ترینیداد توباگو و کشور نروژ به عنوان ناظر  اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز را تشکیل می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها