گروه سیاسی: علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قانون انتخابات در کشور نیازمند اصلاح است. رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افطاری با خبرنگاران پارلمانی با اشاره به ضرورت بازنگری در قانون انتخابات گفت: فکر می‌کنم قانون انتخابات در کشور ما حتما نیاز به اصلاح دارد، اما این که در این فاصله تا انتخابات بعدی، محقق شود یا نه را نمی‌دانم. علی لاریجانی افزود: یکی از موضوعاتی که ما از کمیسیون امنیت می‌خواسته‌ایم، پیگیری قانون انتخابات و نواقص زیادی است که در این قانون وجود دارد. وی با تاکید بر این که نکات مثبتی در قانون انتخابات وجود دارد، گفت: با وجود این برخی نواقص هم در این قانون وجود دارد که باید رفع شود.
کد خبر: ۲۰۳۰۸۸
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود شما در جلسه مشترک مجلس و دولت از انحراف دولت نسبت به اجرای برنامه چهارم انتقاد کرده‌اید، گفت: بحث ما این موضوع نبوده، بلکه درباره طرح تحول اقتصادی صحبت کردیم.

وی با تاکید بر این که نگاه به کلیات طرح تحول اقتصادی مثبت است، افزود: ما درخصوص این که این مبحث نیازمند قانون است، بحث جدی داریم ضمن آن که علاقه‌مند نیستم بحث به این مهمی با تعجیل و شتاب صورت گیرد.

لاریجانی با اشاره به این که کمیسیون ویژه‌ای درخصوص این مساله در نظر گرفته شده، گفت: قرار است گزارش اولیه این کمیسیون تا پایان این ماه به هیات رئیسه ارائه شود که در مجلس مطرح خواهد شد و بعد هم گزارش‌های بعدی مستمرا خواهد آمد.

وی با تاکید بر این که مجلس مصمم است در این زمینه همکاری با قوه مجریه داشته باشد، گفت: کارهای مهم احتیاج به مداقه و فهم مولفه‌های مختلفش را دارد و این مسائل تک‌ساحتی نیست و وجوه مختلف دارد که همه باید درک شود تا شرایط برای مردم سخت نشود. وی یادآوری کرد: البته می‌شود برخی کارهای مهم را یک‌وجهی جلو برد، اما یک سایش‌هایی برای زندگی مردم به وجود می‌آورد که بسیار مضر است.

وی در ادامه تاکید کرد که در شرایط فعلی مساله تورم در کشور بسیار مهم است‌ ولی ما از هر طرحی که به این مساله دامن بزند، فرار می‌‌کنیم.

لاریجانی رای ندادن به لایحه 15 هزار میلیاردی از حساب ذخیره ارزی را در جهت جلوگیری از تورم دانست و گفت: مجلس احساس می‌کرد رای به این فوریت عاملی برای تورم در کشور است. وی افزود: مجلس به آنچه که به تولید داخل و صنعت ضربه بزند و باعث رکود شود، اعتنا نمی‌کند و به دنبال آن است تا تسهیلات و ساز و کارهایی در کشور فراهم شود تا بتواند فضای کسب و کار را ساده و تولید را رونق بخشد. 

وی در ادامه درخصوص مدرک تحصیلی علی کردان، وزیر کشور و ماموریت رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در این زمینه گفت: هنوز گزارشی به دست من نرسیده است، اما آقای عباسپور رئیس کمیسیون اعلام کرده که تحقیقاتی را انجام داده است و احتمالا تا چند روز آینده گزارش آن را کتبی ارائه می‌کند و ما آن را در اختیار مجلس قرار می‌دهیم.

لاریجانی همچنین با اشاره به این که برای رسانه‌های مکتوب و الکترونیک، نقایص قانونی وجود دارد، گفت: این مساله را دربرنامه مجلس هشتم قرار دادیم تا قانونی برای صداوسیما و هم قانون مطبوعات که از برخی امور رنج می‌برند، تدوین و بعضا اصلاح شود. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که تلاش ما این است که رسانه‌های الکترونیک دارای قانون مدون شوند، گفت: برخی اقدامات در ماه‌های اخیر درباره سایت‌ها نشان می‌دهد نیاز به قانون دقیقی در این زمینه وجود دارد که این جزو برنامه ماست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها