مردی که پس از فوت شریک خود، پدرش را به جای وی به یک دفترخانه در تهران برده و 3 دانگ زمین وی را به نام خود به ثبت رسانده بود، پس از 5 سال فرار دستگیر شد.
کد خبر: ۲۰۲۹۹۷
به گزارش خبرنگار جام‌جم، هفته گذشته مردی به شعبه هشتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران مراجعه و از مالک یک دستگاه آپارتمان شکایت کرد و به بازپرس گلی‌پور گفت: چندی قبل آپارتمانی را از مردی به نام وحید خریداری کردم و وی قرار بود، یکماهه، سند آپارتمان را به نام من به ثبت برساند، اما مدام روز انتقال سند را تغییر می‌داد تا این‌که تصمیم به شکایت از وی گرفتم.

پس از این شکایت، بازپرس گلی‌پور دستور احضار وحید به دادسرا را صادر کرد تا این‌که وی با حضور در دادسرا بیان کرد، آپارتمان این مرد در طبقه همکف ساخته شد و من موفق به دریافت سند برای آن نشده‌ام و تا چند ماه دیگر هم نمی‌توانم سند را به نام شاکی به ثبت برسانم.

به دنبال اظهارات مرد فروشنده، پرونده برای ادامه تحقیقات به مرکز پلیس ارسال شد و ماموران در بررسی از این ملک پی بردند که وحید و مرد سالخورده‌ای به صورت شراکتی یک قطعه زمین 300 متری را در غرب تهران خریداری کرده بودند تا این‌که پس از فوت شریک وی، سند زمین به صورت مرموزی به نام وحید به ثبت رسیده است و وی اقدام به ساخت یک مجتمع واحدی در آن محل می‌کند.

با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران به وحید مشکوک شدند و به بازجویی مجدد از وی پرداختند تا عاقبت او راز کلاهبرداری خود را فاش کرد.

اعتراف به تصاحب اموال مرد مرده‌

وحید  مرد شیاد  در اظهاراتش به پلیس گفت: 6 سال قبل با مرد سالخورده‌ای آشنا شدم و شراکتی قطعه‌زمین 300 متری را خریداری کردیم تا این‌که شریکم فوت کرد و از خانواده‌اش هم اطلاعی نداشتم، بنابراین وسوسه شدم، سهم او را تصاحب کنم.

به این ترتیب، ماجرا را با پدرم در میان گذاشتم و با معرفی وی به جای شریکم، به دفترخانه‌ای مراجعه کردیم و پدرم 3 دانگ سهم زمین را به نام من به ثبت رساند و من مالک واقعی آن قطعه زمین شدم تا این‌که چندی بعد پدرم فوت کرد و من اقدام به ساخت و ساز در آن زمین کردم و پنج واحد ساختمانی را فروختم و نیم‌طبقه همکف آپارتمان را که به صورت غیرقانونی ساخته بودم را هم به مرد شاکی فروختم و موفق به دریافت سند برای وی نشدم تا عاقبت پس از 5 سال راز کلاهبرداری‌ام فاش شد.

بنابر این گزارش، مرد شیاد با قرار قانونی روانه زندان شد و تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها