فارس: دکتر محمدرضا شفیعی‌کدکنی «کلیات شمس» مولانا جلال‌الدین محمد بلخی را تصحیح کرده که قرار است بعد از بازنگری‌هایی منتشر شود. این در حالی است که پیش از این نیز در سال 1352 ‌شفیعی‌کدکنی، گزیده‌ای از غزل‌های مولانا را با مقدمه‌ای مبسوط منتشر کرده بود.
کد خبر: ۲۰۲۹۲۷

برگزاری نقد تئاتر کودک به همراه کارگاه‌های آموزشی‌

فارس: انجمن تئاتر کودک و نوجوان قصد دارد بعد از پایان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک جلسات نقد نمایش را به همراه کارگاه‌های آموزشی در تالارهای هنر، نیاوران، مرکز تئاتر کانون و فرهنگسراهای تهران برگزار کند. این جلسات ابتدا به صورت آزمایشی برگزار می‌شود و در صورت استقبال ادامه خواهد داشت.

افتتاح غرفه دائمی کتاب‌های فارسی در کتابفروشی بزرگ مسکو

مهر: مسوولان کتابفروشی بیبلیوگلوبوس مسکو ‌ یکی از بزرگ‌ترین کتابفروشی‌های روسیه  با پیشنهاد ایران مبنی بر افتتاح غرفه دائمی نمایش و فروش کتابهای فارسی و روسی منتشره درباره ایران موافقت کردند.

این کتابفروشی با سابقه نیم‌قرن فعالیت در فضایی بیش از 3000 متر مربع در مرکز اصلی شهر مسکو قرار دارد و در طول هفته بدون تعطیل پذیرای علاقه‌مندان کتاب است.

دستنوشته‌های بیژن نجدی کتاب می شود

ایسنا: نامه‌ها، عکس‌ها و دستنوشته‌های بیژن نجدی به کوشش پروانه‌ محسنی ‌آزاد همسر نجدی  منتشر می‌شود. همچنین نخستین داستان بلند نجدی که از آثار بجامانده از اوست، بزودی  منتشر خواهد شد.

مازندران هم صاحب روز ملی شد

مهر: دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران گفت: روز تاسیس نخستین حکومت علوی در تاریخ مازندران به نام روز مازندران نامگذاری شده است.

محمداسماعیل امامزاده اظهار کرد: برای نامگذاری این روز از سوی شورای فرهنگ عمومی مازندران، جلساتی با مورخان و صاحب‌نظران مازندرانی برگزار شد و در آن روز 14 آبان سال 243 هجری شمسی برابر با 25 رمضان المبارک سال 250 هجری قمری که روز بیعت مردم مازندران با حسن بن زید علوی است، روز مازندران نام نهاده شد.

مسابقه بزرگ فرهنگ رمضان در آیینه هنر

جام‌جم: مسابقه بزرگ فرهنگ رمضان در آیینه هنر در رشته‌های ادبی، عکس، تجسمی، سینمایی، نمایشی و موسیقی از سوی حوزه هنری سنندج برگزار می‌شود. محورهای این مسابقه «فرهنگ زیبای اطعام ایتام»، «روزه و فوائد مادی و معنوی آن»، «لیالی قدر و فرهنگ احیاء و شب زنده‌داری و بیان این لحظات از زبان هنر» است.

امام رضاع در فولکلور مردم خراسان‌

جام‌جم: محمود اکرامی‌فر، نگارش کتاب پژوهشی «امام رضا(ع) در فولکلور مردم خراسان» را به پایان رسانده است. این کتاب به جایگاه امام رضا در باورها و اعتقادات مردم خطه خراسان می‌پردازد و در آن، تمامی اعتقادات و سنت‌های معنوی، زیارتی و اعتقادی مردم خراسان نسبت به امام رضا(ع) واکاوی شده است.

طراحان ایرانی در دوسالانه پوستر مکزیک‌

فارس: آثار 15 طراح گرافیک ایرانی به دهمین دوسالانه پوستر مکزیک راه یافت.

جمشیدی، ایمان صفایی، مریم توحیدی، مژگان بیات، سحر ضیایی، مهدی مهدیان، مریم پروانه، رضا ابوذر، شقایق سیروس، شبنم میرهادی‌زاده و مهرآفرین کشاورز در 2 بخش حرفه‌ای و دانشجویی پذیرفته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها