گروه فرهنگ و هنر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار ایجاد یک نهضت قرآنی در جامعه شد و آموزش و پرورش را بهترین مبنا برای آغاز این حرکت معرفی کرد. به گزارش مهر، محمدحسین صفارهرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سومین هم‌اندیشی جامعه قرآنی، در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ضمن مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های قرآنی صورت ‌گرفته توسط مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی، یادآور شد: برنامه‌های قرآنی در حال حاضر به‌ همت این مرکز در حال انجام است که بودجه اختصاص یافته به آن نیز معادل بودجه برخی از معاونت‌ها و حتی در برخی موارد بیشتر است، از همین‌ رو استعدادهای قرآنی در این مرکز تقویت می‌شود.
کد خبر: ۲۰۲۹۲۶
وی با اشاره به افزایش 20 برابری بودجه قرآنی، افزود: در طول این سه ‌سال، فعالیت‌های قرآنی از نظر مادی افزایش چشمگیری داشته که البته ما به این میزان اکتفا نکرده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی اهتمام جدی دارد.

وی افزود: از وزارت آموزش و پرورش خواستیم موضوع آموزش قرآن را چون آموزش زبان فارسی جدی بگیرد و روخوانی و قرائت صحیح قرآن را طی یک برنامه سه‌ساله به دانش‌آموزان آموزش دهد و فهم معارف قرآن را نیز در سایر مقاطع تحصیلی پیگیری کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها