ایندپندنت گزارش داد:

جهان از جنگ عراق خسته شده است

روزنامه انگلیسی ایندپندنت به تبلیغات نادرست آمریکا درباره وضعیت امنیت در عراق اشاره و اذعان کرد که عراق هنوز خطرناکترین کشور جهان است و جهانیان از این جنگ خسته شده اند.روزنامه ایندیپندنت نوشت: یک نشانه برای وضعیت واقعی امنیت در عراق این است که 4.7 میلیون مهاجر عراقی ( از هر 6 نفر یک نفر) که برای نجات جانشان عراق را ترک کرده اند، توانایی بازگشت به کشورشان را ندارند.
کد خبر: ۲۰۲۱۷۷

ایندپندنت افزود: خشونتها در عراق کاهش داشته، اما عراق هنوز خطرناکترین کشور جهان است. همچنین مقامات آمریکایی با کم اهمیت دانستن کشتارها در این کشور یک تبلیغات بسیار موفقیت آمیز به راه انداخته اند تا جهان را متقاعد کنند که اوضاع در عراق بهتر شده و زندگی به وضعیت عادی خود برمی گردد.

ایندیپندنت تصریح کرد: مطمئنا زندگی در بغداد نسبت به 18 ماه گذشته بهتر شده یعنی زمانی‌که هر روز صبح در حدود 60 تا 100 جسد در کنار جاده ها پیدا می شد. دلیل اصلی این مساله این است که شیعیان در جنگ بر سر کنترل بغداد طی سالهای 2006 تا 2007 پیروز شدند و هم اکنون سه چهارم پایتخت را تحت کنترل خود دارند.

این روزنامه افزود: تصورات در آمریکا مبنی بر تغییر وضعیت در عراق تا حدی به دلیل تغییر نگرش رسانه های خارجی و تا اندازه زیادی رسانه های آمریکایی است.جنگ در عراق پنج سال است که ادامه دارد و از جنگ جهانی اول هم بیشتر طول کشیده و جهان از آن خسته شده است.

ایندپندنت تاکید کرد: شبکه های تلویزیونی آمریکا هنوز دفاتر گران قیمتی در بغداد دارند، اما بخش کمی از تولیدات آنها پخش می شود و وقتی هم که پخش می شود بینندگان تلویزیون را خاموش می کنند. فعالیت دفاتر روزنامه های آمریکایی در بغداد در حال کاهش است و نتیجه این است که رای دهندگان آمریکایی اخبار کمتری را درباره خشونتها در عراق می شنوند و گمان می کنند که ارتش کشورشان در آنجا در نهایت خوب عمل کرده است.

ایندیپندنت به این مساله اشاره کرد که یک دلیل مهم برای این خوش بینی کاهش تعداد شمار کشته شدگان نظامیان آمریکایی است . این امر به این دلیل است که جنگ علیه اشغالگری آمریکا که از سوی سنی‌ها به راه افتاده بود، پایان یافته است.

این روزنامه افزود: اگر " جان مک کین" نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ماه نوامبر پیروز شود ، عدم درک وی از آنچه در عراق در حال اتفاق است می تواند به یک درگیری جدید منجر شود. " جرج بوش" رئیس جمهور آمریکا به هر دلیل که به عراق حمله کرد اما نمی خواست احزاب شیعه را به قدرت برساند اما این چیزی است که دقیقا رخ داده است.

ایندیپندنت خاطر نشان کرد: آمریکا هیچ راهی جز حمایت از " نوری المالکی" نخست وزیر عراق و دولت شیعی وی ندارد و اگر مک کین گمان کند که آمریکا به یک پیروزی نظامی رسیده و به گونه ای اقدام کند که گویی این تصور درست است زمینه را برای یک جنگ جدید در عراق هموار می کند.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها