پژوهشگران ایرانی موفق به ساخت دستگاه جراحی الکتریکی فرکانس بالا شدند که همزمان با برش بافت ، انعقاد خون را نیز انجام می‌دهد.
کد خبر: ۲۰۱۸۲۳

مهندس احمد نیک روش ، مدیر عامل شرکت سازنده این دستگاه در گفتگو با ایسنا ، گفت: این دستگاه برش بافت و انعقاد عروق در عمل جراحی را انجام می‌دهد به این صورت که جریان فرکانس بالای دستگاه باعث می‌شود که حرارت کنترل شده‌ای در قسمت چاقوی جراحی که به دستگاه وصل است، به وجود بیاید.

وی افزود: این حرارت کنترل شده سبب می‌شود که جراح تکنیک‌های مختلفی در حین برش و انعقاد خون بتواند استفاده کند. چاقوی استفاده شده در این دستگاه به نوعی یک الکترود است که توان الکتریکی را از چاقو وارد بدن انسان می‌کند.

وی در خصوص هدف از تولید این دستگاه جراحی خاطر نشان کرد: در حین برش باید از خونریزی محل بریدگی نیز جلوگیری شود چون در غیر این صورت جراح نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد. دستگاه جراحی الکتریکی فرکانس بالا از چنین قابلیتی برخوردار است و در عین حال بافت را به صورت خیلی سطحی برش می‌دهد تا به عمق آن آسیبی نرسد.

نیک روش با بیان این که این دستگاه در سطح استانداردهای بین‌المللی است، افزود: تا به حال دستگاه مذکور به کشورهای اوکراین ، مالزی ، سودان ، یمن ، سوریه ، ترکیه و ازبکستان صادر شده است و امیدواریم در آینده به کشورهای اروپایی نیز صادرات خواهیم داشت. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها