محققان استرالیایی با ارائه دستگاه جدیدی در تلاش برای مقابله با افرادی هستند که با استفاده از دیوارنویسی به اموال عمومی آسیب وارد می کنند.محققان دانشگاه کارتین استرالیا شیوه ای جدید برای جلوگیری از تخریب اموال و اماکن عمومی از طریق دیوار نویسی (Graffiti) به شیوه های مختلف (نقاشی، خراش و...) ارائه کردند.
کد خبر: ۲۰۱۷۲۳

این تکنولوژی با استفاده از یک ترانسفورماتور صوتی که در زیر اتومبیلهای حمل و نقل عمومی و یا زیر نمای اماکن عمومی برای ایجاد سیگنال نصب خواهد شد، قادر به شناسایی افراد خرابکار خواهد بود.

این سیگنالها به دستگاهی فرستاده خواهند شد که آنها را دسته بندی کرده و با شناسایی خصوصیات اصوات و نوع آنها می تواند صداهای پس زمینه را از صداهایی که توسط خراش وارد کردن یا انجام هر عملیات دیگری ایجاد شده است از هم تمیز دهد.

زمانی که دستگاه نشانه هایی از خراب کاری بر روی دیوار مکانی را ردیابی کند آژیری را برای ترساندن خرابکار و مطلع کردن مسئولان محلی ایجاد کرده تا برای بررسی مکان خود را به آنجا برسانند.

بر اساس گزارش نیوساینتیست، دیوار نوشته هایی که توسط نقاشی و رنگ بر روی سطوح مختلف به وجود می آیند را می توان به راحتی از این سطوح پاک کرد اما زدودن شیوه های دیگر این پدیده مانند ایجاد خراش از روی سطوح مختلف با مشکلات و هزینه های زیادی همراه خواهد بود زیرا در اکثر موارد سطوح قابل استفاده نبوده و نیاز به تعویض خواهند داشت.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها