گروه سیاسی: کلیات لایحه جنجالی حمایت از خانواده از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، اما بررسی این کلیات با مخالفان و موافقان زیادی همراه بود، طوری که برخی مخالفان کلیات معتقد به بازگشت به لایحه دولت و درج مواد 23 و 25 این لایحه که از سوی کمیسیون حقوقی و قضایی حذف شده بود گردیدند.
کد خبر: ۲۰۱۶۴۸

این لایحه در شرایطی در صحن علنی مجلس مطرح شد که از سوی کمیسیون حقوقی و قضایی مباحث مربوط به تعدد زوجات بدون اجازه همسر اول و مالیات بر مهریه حذف شده بود. اما برخی نمایندگان از جمله علی مطهری نماینده تهران با تذکری به رئیس مجلس اعلام کردند که تعدد زوجات از افتخارات اسلام است و تصمیم کمیسیون حقوقی و قضایی در این زمینه در شأن مجلس هشتم نیست.

این نماینده از هیات رئیسه خواستار در دستور قرار گرفتن لایحه دولت شد و حذف ماده 23 را به معنی اشاعه فساد دانست و تاکید کرد که دولت در لایحه خود به دنبال جلوگیری از اشاعه چنین مفسده‌ای است.

وی اذن همسر اول برای ازدواج مجدد مرد را خلاف قانون اسلام دانست و خاطرنشان کرد که تحت تاثیر قرار گرفتن نمایندگان، در شأن مجلس نیست. البته علی لاریجانی نیز در پاسخ به این نماینده اعلام کرد که علمای قم روی این ماده نظر داشتند و به احترام آنها چنین موادی مدنظر قرار گرفته است.

موافقان این لایحه حضور قاضی زن در دادگاه خانواده و تشکیل هیات مشاوران در مورد حل اختلافات را از جمله مزایای این لایحه و مخالفان تغییرات گسترده در این لایحه را درخصوص بررسی ابعاد چنین لایحه‌ای مطرح می‌کردند.
نهایتا چنین لایحه مهمی با 171 رای موافق، 42 رای مخالف و 7 رای ممتنع به تصویب رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها