معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران از ارائه خدمات رایگان اتوبوسرانی به دانش آموزان درهفته نخست مهر ماه خبر داد.
کد خبر: ۲۰۱۳۳۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران ، سید جعفر تشکری هاشمی در این باره گفت:همزمان با بازگشایی مدارس درهفته نخست مهر ماه، دانش آموزان می توانند از اتوبوس های شرکت واحد بطور رایگان استفاده کنند، هرچند با 20 تومان عملا هیچ کالایی به جز بلیط اتوبوس برای شرکت واحد قابل خریداری نیست.

وی با اشاره به تمهیدات ترافیکی مهرماه افزود: برای بازگشایی مدارس تدابیر و تمهیدات ویژه ای در ناوگان حمل و نقل شهری در سه بخش اتوبوسرانی ، تاکسیرانی و مترو به منظور ارائه خدمات هر چه بهتر و بیشتر به شهروندان پیش بینی شده است.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران افزایش 8 تا 10 درصدی ظرفیت مترو را از جمله برنامه های افزایش ظرفیت ناوگان حمل ونقل شهری در آغاز سال تحصیلی برشمرد.

وی اظهارداشت: اکنون شش هزارو 500 دستگاه اتوبوس در خطوط اتوبوسرانی مشغول به فعالیت است که آماده سازی اتوبوس های فرسوده و بازسازی اتوبوس های دارای نقص فنی و نیز به کارگیری اتوبوس‌های واحد گشت، ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی برای اول مهرماه تا هفت هزارو 300 دستگاه افزایش خواهد یافت.

تشکری هاشمی گفت: 88 هزار دستگاه تاکسی که بخشی از آنها در قالب 38 شرکت خصوصی تحت پوشش تاکسیرانی فعالیت می کنند، برای اول مهرماه آماده خدمات رسانی هستند.

وی هزینه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران را سالانه 260میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این درحالی است که این شرکت از محل فروش بلیط تنها حدود 18 میلیارد تومان درآمد کسب می کند.

تشکری هاشمی افزود: هزینه شرکت واحد 15 برابر درآمد آن ازمحل فروش بلیط است واز این رو مخارج این شرکت به هیچ عنوان با درآمدهای آن قابل قیاس نیست.

وی مشکل گاز CNG راازعمده ترین مشکلات ناوگان اتوبوسرانی برشمرد و گفت: 60 درصد ظرفیت غیرفعال اتوبوس های گازسوز به علت مشکل سوخت گیری، اخیراً به 40 درصد کاهش یافته است.

معاون شهردار تهران ابراز امیدواری کرد با وعده های شرکت گاز امید است مشکل جایگاه‌ها تا آغاز مهرماه برطرف شود.

وی با تاکید بر استفاده از تاکسی های مجاز به عنوان سرویس مدارس گفت: تاکسی هایی به منظور فعالیت در سرویس مدارس به کارگرفته می شوند که صحت و کیفیت آنها از طریق معاینه فنی به تایید رسیده باشد و دارای بیمه کامل سرنشین باشند ضمن اینکه صلاحیت و سلامت رانندگان آنها نیز تایید شده باشد.

تشکری هاشمی دریافت کرایه بر اساس نرخ مصوب شورای شهر را از دیگر ویژگی های تاکسی های که به عنوان سرویس مدارس در نظر گرفته شده ذکرکرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک ازمسوولان مدارس و اولیای دانش آموزان خواست از سپردن فرزندان خود به خودروهای متفرقه جداً خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها