حمل و نقل شهری، یکی از معضلات کشور است که امروزه با وجود وسعت کلانشهرهایی چون تهران، این مساله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است. ایمنی در حین رانندگی بخصوص راندن موتورسیکلت یکی از ارکان استفاده از این وسیله نقلیه است. همان گونه که می‌دانیم، استفاده از کلاه ایمنی به عنوان یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین شیوه‌های ایمن‌سازی، یکی از ابتدایی‌ترین و بهترین راه‌ها برای تامین و صیانت از حیات انسان‌ها در عرصه حمل و نقل با این وسیله نقلیه است.
کد خبر: ۲۰۱۱۲۰
آمار نشان می‌دهد که:‌

بیشتر صدمات و تلفات ناشی از تصادف موتورسیکلت به دلیل وارد شدن ضربه به ناحیه سر و گردن بوده که این امر ضرورت به‌کارگیری قطعی کلاه ایمنی را به صورت یک عادت مطلوب و مهم نشان می‌‌دهد؛ به طوری که با سوار شدن روی موتورسیکلت، استفاده از کلاه ایمنی مانند چرخاندن سوئیچ برای روشن کردن موتورسیکلت و حتی پیش از آن به عنوان یک اقدام اصلی از مجموعه اعمال شروع رانندگی است.

انسان همواره در پی یافتن راهکارهایی برای حفظ سلامتی و آسایش خود است و عادت به انجام اعمال و رعایت مسائل ایمنی می‌تواند نقش موثری در حفظ امنیت و سلامتی هر فرد داشته باشد. با به‌کارگیری مداوم اصول ایمنی از جمله استفاده از کلاه ایمنی برای تامین سلامتی خود می‌توان به سالم ماندن آحاد جامعه نیز کمک کرد.

بیایید خود را موظف به استفاده از کلاه ایمنی کنیم و پیش از روشن کردن موتورسیکلت  خود، کلاه ایمنی را بر سر بگذاریم و با آسودگی خاطر بیشتری سفر را شروع کنیم. بدون این که نیاز به هیچ اجبار و جریمه‌ای وجود داشته باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها