بیمه شدگان یک ماه مهلت دارند،

برای پرداخت حق بیمه خدمت سربازی

مدیر کل تامین اجتماعی شهرستان های استان تهران گفت: بیمه شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی برای پرداخت حق بیمه خدمت سربازی پس از زمان ابلاغ فقط یک ماه مهلت دارند.
کد خبر: ۲۰۰۹۶۵

محمد جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نحوه محاسبه خدمت ایام سربازی بیمه شدگان تحت پوشش افزود: مجموع حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه آخرین دو سال قبل از تقاضای بیمه شده تقسیم بر عدد 24 می شود و پس از محاسبه 20 درصد حق بیمه، اطلاعات دریافت شده بر تعداد ماه های خدمت سربازی یا حضور داوطلبانه در جبهه ضرب می شود.

وی تصریح کرد: از مجموع میزان حق بیمه بدست آمده هفت سی ام آن باید توسط بیمه شده و 23 سی ام آن توسط دولت پرداخت شود که البته میزان سهم بیمه شده توسط تامین اجتماعی ابلاغ خواهد شد.

وی اظهار داشت: خدمت سربازی امسال نیز همچون سال گذشته جزو سوابق بیمه شدگان مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود.

مدیر کل تامین اجتماعی شهرستان های استان تهران افزود: البته این در صورتی است که شاغلان در مشاغل سخت و زیان آور از جمله خبرنگاران، تمام و یا قسمتی از خدمت نظام وظیفه خود را در نبرد حق علیه باطل گذرانده و یا حضور داوطلبانه در جبهه داشته باشند.

جعفری در خصوص سایر بیمه شدگان گفت: مدت خدمت نظام وظیفه مشمولان قانون کار و یا شرکت داوطلبانه در جبهه قبل از اشتغال یا در هنگام اشتغال جزو سوابق پرداخت حق بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی محسوب می شود.

وی افزود: شرکت داوطلبانه افراد مذکور در جبهه نبرد حق علیه باطل بر اساس گواهی مرجع اعلام کننده شامل نیروهای مسلح، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، جمعیت هلال احمر و وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.

وی یادآور شد: احتساب حق بیمه برای مدت خدمت سربازی یا حضور داوطلبانه در جبهه برای مشمولان قانون کار و تامین اجتماعی با داشتن حداقل دو سال سابقه پرداخت حق بیمه محاسبه می شود.

جعفری، با اشاره به شرایط اصلی برای احتساب خدمت سربازی خاطر نشان کرد: در زمان ارائه تقاضا، شاغل باید مشمول قانون کار و تامین اجتماعی و بیمه پرداز باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها