رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خبر «بلیت هواپیما به قیمت قبل برمی گردد» را تکذیب کرد.
کد خبر: ۱۹۹۳۳
به گزارش ایرنا ، روح الدین ابوطالبی تعدیل قیمت بلیت هواپیما را که از طرف شورای عالی هواپیمایی تعیین شده است ، قانونی دانست و خاطرنشان کرد: در زمینه کاهش قیمت بلیت ، مسوولان سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان تعزیرات حکومتی مذاکراتی نداشته اند. این مقام در عین حال تاکید کرد: نمایندگان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز بر قانونی بودن افزایش قیمت بلیت هواپیما صحه گذاشته اند. وی افزود: با اجرای افزایش قیمت بلیت هواپیما، شرکتهای هواپیمایی مجبور خواهند شد برای افزایش ترافیک و یا از دست ندادن مسافران خود، سرویس دهی مناسبی ارائه کنند و در مواردی برای حفظ مسافر، قیمتها را با نرخ پایین تری عرضه کنند. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: با تعیین «کف قیمت » برای شرکتهای هواپیمایی ، از رقابت مضر بین شرکتهای هواپیمایی جلوگیری خواهد شد. مهندس محسن نریمان ، عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این که افزایش نرخ بلیت هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اقدامی غیرقانونی نیست ، گفت : منتها جهش یکباره قیمت بلیت هواپیماآن هم به میزان 50درصد شوک بزرگی بوده است ، به همین خاطر این افزایش را نمی توان عملی منطقی دانست . او افزود: در قانون برنامه اعلام شده است که شرکتهای دولتی نمی توانند نرخ خدمات را بیش از 10درصد در سال افزایش دهند؛ ولی از آنجا که در این قانون نامی از شرکتهای تابعه نظیر شرکتهای هواپیمایی نیامده است ، به همین خاطر این شرکتها از این قانون می توانند مستثنا محسوب شوند. وی ادامه داد: مشکل کمبود درآمد شرکتهای هواپیمایی قابل درک است ؛ ولی می توان این مشکل را با صرفه جویی از سوی این شرکتها، بازنگری در سیستم تشکیلاتی و تزریق اعتبارات از سوی دولت و به نوعی یارانه مرتفع کرد. بهاءالدین ادب عضو کمیسیون عمران مجلس با تکذیب نظر ریاست سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر قانونی بودن افزایش قیمت بلیت ادامه داد: اکثریت قریب به اتفاق اعضای کمیسیون عمران ، گران شدن بلیت هواپیما به شیوه کنونی را مثبت نمی دانند. وی با اشاره به این که توجیهات ارائه شده از سوی وزارت راه و سازمان هواپیمایی کشوری در ارتباط با افزایش قیمت بلیت قابل قبول نیست ، گفت : اگر بحث بر سر بالا بردن کیفیت خدمات از طریق کسب پول بیشتر است باید این پرسش هم پاسخ داده شود که چه تضمینی برای رسیدن به اهداف فوق و آن هم با بهره گیری از چه روش هایی وجود دارد؛ این نماینده مجلس در تکذیب توجیهات مربوط به افزایش قیمت بلیت افزود: تنها راه افزایش توان مالی شرکت های هواپیمایی گران کردن قیمت بلیت نیست ، بلکه در ابتدا باید از هزینه های غیر ضروری و تشریفاتی این شرکت ها کاسته شود که در آن صورت امکان افزایش منابع مالی برای ارائه خدمات بهتر کار سختی نخواهد بود. وی باتاکید بر اعمال «سیستم مهندسی ارزش » در چرخه ارائه تولید و خدمات شرکت های هواپیمایی گفت : اجرای این سیستم از صرف بودجه های اضافی در مصارف غیر ضروری جلوگیری کرده و حوزه عملکرد این واحدها را برای ارائه خدمات مطلوب افزایش می دهد. ادب تاکید کرد: بدون شک افزایش قیمت بلیت به شیوه کنونی تقاضای بالقوه موجود را با در نظر گرفتن قدرت خرید مردم از بین خواهد برد که این مهم از سوی هیچ یک از فعالان اقتصادی مورد تاکید قرار نخواهد گرفت .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها