مسابقه های لیگ کشتی باشگاه های کشور هر چه به روزهای پایانی خود نزدیک می شود از فشردگی و حساسیت بیشتری
کد خبر: ۱۹۷۱۵

برخوردار خواهد بود. این فشردگی و رقابت نزدیک در همه مسابقات میان تیم های بالانشین و حتی قعرنشین جدول به وضوح دیده می شود. چنانچه برخلاف مسابقه های مرحله رفت که تیمهای صاحب نام کمتر دغدغه ای برای پیروزی مقابل حریفان کم نام و نشان احساس نمی کردند؛ اما اکنون همه تیمهای شرکت کننده برای دستیابی به پیروزی تیمی آنچنان مصمم و پرانگیزه در میدان رقابتهای مرحله برگشت حضور پیدا می کنند که کمتر مسابقه ای را می توان پیشاپیش تصور و پیش بینی کرد. همین ویژگی ها باعث شده تا دیدارهای مرحله برگشت با حوادث امروز متعدد و از سطح کیفی بالاتری نسبت به مبارزات دور رفت برخوردار باشد. در شرایطی بعدازظهر امروز دیدارهای هفته چهارم از مرحله برگشت لیگ کشتی آزاد در شهرهای تهران و مشهد و هفته دوم از مرحله برگشت لیگ کشتی فرنگی در شهرهای تهران و نور برگزار می شود که در هفته گذشته شاهد مبارزاتی بسیار پرهیجان و پرحادثه میان آزادکاران وفرنگی کاران شرکت کننده در لیگ کشتی بودیم.

پیروزی روحیه بخش برای کشتی گیران هما

پیروزی تیم کشتی آزاد هما در خانه تیم ایران سوئیچ نهاوند از نتایج مهمی بود که با درخشش شاگردان هاشم کلاهی برای این تیم با حساب 16بر 9رقم خورد. تیم هما که در هفته دوم نیز شایستگی پیروزی بر تیم نارنجستان نور را داشت در عین بدبیاری از این پیروزی باارزش دور ماند؛ اما تیم هما برای آن که در نهاوند تیم پیروز میدان لقب بگیرد با ترکیبی دلخواه و بهره گیری از کشتی گیرانی پرانگیزه در برابر ایران سوئیچ صف آرایی کرد. در میان مردان تیم هما، محمد اصلانی نقش پررنگی در پیروزی تیم میهمان ایفا نمود. اصلانی در وزنی هما را صاحب یک برد کرد که حریف امید زیادی به پیروزی علیرضا درویشی قهرمان سال 1998 جوانان جهان داشت ؛ اما اصلانی همچون هفته گذشته که بابک نورزاد نایب قهرمان جهان را شکست داده بود بر درویشی هم غلبه کرد تا یکی از کشتی گیران برتر و شاخص لیگ در وزن 60کیلو نام بگیرد. تیم هما با پیروزی دیگر کشتی گیران خود همچون ماشاءالله حسینی ، هادی حبیبی ، مجید خدایی و تورج کفایی در مجموع با 5پیروزی و 2شکست و امتیاز 16بر 9پیروزمندانه نهاوند را ترک گفت . اما امروز هما باید یک دیدار بسیار حساس و دیدنی را با تیم راه آهن خراسان برگزار کند. دیداری که هم از لحاظ رویارویی کشتی گیران سرشناس 2تیم از جاذبه های فراوانی برخوردار است و هم 2تیم با توجه به رقابت نزدیکی که با کسب 8امتیاز مشترک در جدول دارا هستند ، برای سبقت گرفتن و صعود در جدول رده بندی به پیروزی در این مسابقه نیاز مبرم دارند.
جذابیت مبارزه یک مشهدی مقابل همشهری خود

یکی دیگر از ویژگی های این مسابقه حضور یک مشهدی سرشناس به نام مجید خدایی در قالب تیم همای تهران و مصاف او با یک همشهری مشهدی است که بدون شک این مبارزه در صورت تحقق می تواند نقطه اوج رقابت های 2تیم باشد. این در حالی است که تیم راه آهن خراسان پس از شکست ناباورانه هفته گذشته که در مقابل سنگ آهن بافق متحمل شد با حساسیت و وسواسی که امیر توکلیان در نتایج تیمش دارد ، تصور می رود کشتی گیران این تیم مصمم هستند تا با فراموشی ناکامی در بافق ، امروز در سالن شهید بهشتی مشهد جشن پیروزی بگیرند. تصور می رود تیم هما با جلیل جگرگوشه ، محمد اصلانی ، ماشاءالله حسینی ، مهدی اکبرنژاد، مجید خدایی ، تورج کفایی و مجید ورزیده و تیم میزبان با عباس بندسازی ، بیژن چنگیزی فر یا حمید محمدنژاد، حسن طهماسبی ، علی بهاءبسته ، حامد تاتاری ، جواد راسخی و عبدالرضا کارگر رو در روی هم قرار بگیرند. گرچه تنها دیداری که امروز در چارچوب لیگ کشتی آزاد خارج از تهران و در مشهد برگزار می شود از حساسیت بیشتری نسبت به 2دیدار دیگر برخوردار است ؛ اما 2دیدار دیگری که امروز در سالن شهدای هفتم تیر انجام می گیرد، خالی از جاذبه و هیجان نیست.
نارنجستان دست به گریبان مشکلات مدیریتی!

در شرایطی که تیم نارنجستان نور صدرنشین فعلی لیگ کشتی با روزگار برزخ و ناخوشایندی دست و پنجه نرم می کند و اختلافات داخلی این تیم پرستاره و مدعی را تهدید می کند، امروز به حکم قرعه استراحت دارد تا با بهره گیری از این آرامش مشکلات داخلی خود را سر و سامان بدهد؛ اما رقیب اصلی این تیم یعنی صنام تهران باید از تیمی پذیرایی کند که با توجه به پیروزی بر راه آهن خراسان نباید به هیچ وجه حریف بافقی خود را دست کم بگیرد.
بهترین فرصت برای شاگردان غلامرضا محمدی

تیم صنام تهران که هفته گذشته بنابر حکم جدول از گردونه رقابت ها معاف بود و استراحت کرد، اکنون با یک مسابقه کمتر و با کسب 16امتیاز در همسایگی نارنجستان در ردیف دوم قرار دارد. غلامرضا محمدی سرمربی این تیم برای سبقت گرفتن از رقیب مازنی خود باید امشب به گونه ای کشتی گیران خود را در ترکیب تیم صنام قرار بدهد که امتیازات لازم از هر دو بابت پیروزی تیمی و هم امتیازات مثبت کشتی گیران ، ذخیره امتیازات این تیم را به حد نصاب مطمئنی برساند.
سنگ آهن و کشتی گیران حادثه ساز

در این میان اگر چه دست غلامرضا محمدی برای چیدن مهره ها به دلیل کثرت کشتی گیران صاحب نام و زبده باز است ؛ اما برای روح الله کریمی و مصطفی میرعمادیان ، مربیان تیم سنگ آهن بافق ، شرایط به طور کلی متفاوت است و چنین فراغت و سرمایه ای در اختیار دست اندرکاران تیم بافقی قرار ندارد. به همین دلیل تصور می رود تیم سنگ آهن بافق با کمترین تغییرات در ترکیب تیمی خود نسبت به هفته های گذشته به مصاف صنام برود. با این اوصاف چنین تصور می رود که کشتی گیرانی همچون بابک خورشیدی یا تقی داداشی ، مهدی بابایی جعفری ، علی بابایی جعفری ، میثم امینی ، سعید ابراهیمی ، کاظم محسنی نیا، سعید اکرم خانی یا مجید انوری جزو نفراتی باشند که در ترکیب امروز سنگ آهن بافق قرار بگیرند. ضمن این که احتمال می رود صنام تهران با محمد خرمن بیز، محمد طلایی ، مهدی شیرازی ، جلال لطیفی ، فریدون قنبری ، حمید سیفی و علیرضا رضایی یا رخش خورشید در پی یک پیروزی دیگر خانگی است.
مبارزه تیم های بی ادعا هم تماشایی است

در آخرین مسابقه ای که آزادکاران لیگی امروز رودرروی هم قرار می گیرند ، تیم گواه تهران میزبان ایران سوئیچ نهاوند است . دیداری که مصطفی جوکار می بایست مقابل نماینده ای از هم ولایتی های خود قرار گیرد. این در حالی است که مصطفی جوکار در هفته گذشته تن به شکستی ناباورانه مقابل مسعود واحدی از نارنجستان نور داده است . اگر جوکار روحیه لازم را برای رویارویی با حریف خود، علیرضا رضایی منش ، نداشته باشد احتمال جایگزینی مهدی نیک منش در ترکیب تیم گواه تهران می رود. در سایر اوزان نیز مصاف کشتی گیران گواه تهران و ایران سوئیچ نهاوند از رقابتی نزدیک برخوردار خواهد بود. تیم گواه اگرچه در اوزان سبک و سنگین با بهره گیری از کشتی گیرانی همچون نیک منش ، جوکار، اسلام مردانی ، جعفر دلیری و فردین معصومی امیدوار است از میهمان خود یک مغلوب بسازد، اما تیم ایران سوئیچ هم با داشتن چهره های سرشناسی همچون محمد رضایی ، علیرضا درویشی ، مصطفی یونسی نیا، سالار قاسمی و بهمن طیبی حریفی پیش باخته برای میزبان تهرانی نخواهد بود و پیشاپیش می توان پیش بینی کرد که این مسابقه از حساسیت و فشردگی بالایی برخوردار باشد و یک پیروزی غیرمنتظره و بروز یک حادثه می تواند کفه برتری تیمی را به سود یک تیم سنگینی دهد.
استقلال یکه تاز نباید
فرنگی کاران گواه را دست کم بگیرد

رقابت های هفته دوم از مرحله برگشت لیگ کشتی فرنگی در شرایطی در غیاب تیم نفت اهواز و با حضور 4تیم دیگر برگزار می شود که تیم استقلال تهران با حاشیه امنیت بسیار و با 5پیروزی پی درپی و با کسب 10امتیاز بدون تهدید به صدرنشینی خود در لیگ ادامه می دهد. تصور می رود استقلال تهران مدافع عنوان قهرمانی سال گذشته بیشترین شانس را برای تکرار قهرمانی سال پیش خود داشته باشد. فرنگی کاران استقلال در هفته گذشته با درخششی قابل توجه از سد حریفان خود از تیم راه آهن تهران عبور کردند تا همچنان یکه تاز رقابت های لیگ کشتی فرنگی لقب بگیرند. استقلال با بهره گیری از قابلیت های فنی کشتی گیران شاخصی چون حمید باوفا، سعید سالکی ، علی اشکانی ، امین کشکولی ، شاهین دادگرنژاد، مسعود هاشم زاده و سجاد برزی با 7پیروزی پی درپی نشان داد که نسبت به 4تیم دیگر از توان و مهره های کارسازتری برخوردار است و در مهره چینی و به خدمت گرفتن نفرات مورد نیاز خود حساب شده تر عمل کرده است . اگر از توانمندی تیم استقلال گفتیم این بدان معنا نیست که گواه تهران تیم دست و پا بسته و از پیش باخته ای مقابل صدرنشین است . چه بسا که تیم گواه تهران با در اختیار داشتن کشتی گیران نام آشنا و حادثه سازی همچون رضا توکلی ، بهمن ولی نژاد، شهرام خاکسار، شهرام طاهرزاده ، مجید رمضانی ، ابوالفضل خمسه زاده و مهدی شربیانی موجبات یک مبارزه داغ و پرحادثه را برای تماشاگران تهرانی فراهم سازند.
نفس حضور فرنگی کاران راه آهن با ارزش است

اما در شهرستان نور تیم کشتی فرنگی نارنجستان این شهر میزبان ، راه آهن تهران است . تیم نارنجستان که از چهره های صاحب نام کشتی فرنگی ایران همچون حسن رنگرز، مهدی توکلی ، رحمان رئیسی ، رضا زیدوند و پیام زرین پور بهره مند است در مقابل میهمانی قرار می گیرد که ادعایی در سر ندارد و با جمعی از کشتی گیران جوان و بی ادعا صرفا اولین حضور خود را در رقابت های لیگ کشتی فرنگی تجربه می کند. تیم راه آهن به رغم آن که به شکست سنگینی مقابل استقلال تن داد؛ اما حضور کشتی گیران مطرحی چون محمد حضرتی ، جمشید شیری ، فرهاد علیزاده ، ولی الله شکرانه و... گواه این ادعاست که تیم راه آهن در یارگیری در پی جمع کردن اسمی های کشتی فرنگی نبوده و بیشتر میدان دادن به جوانان نوخاسته در دستور کار این تیم بوده است .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها